Gå til innhold

Hvor mye har forholdet deres "overlevd"?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Han var utro mange ganger mot meg, jeg klarte tilslutt å tilgi. I dag har vi 2 år senere en nydelig datter sammen og skal kjøpe leilighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var utro flere ganger mot sambo. Nå er det gått ca 6 mnd. han oppdaget det. Han tilga meg og det er jeg selvfølgelig kjempe glad for og jeg prøvde å følge rådet jeg fikk på familievernkontoret om at vi måtte legge det negative bak oss å gå videre. Jeg klarte dette en periode, og for meg virker det som om samboeren min har klart det veldig bra, vi snakker endel om det og det er fint for oss begge men samtidig vondt. Mye løgn som fulgte med utroskapen. Jeg sliter enda psykisk med dårlig samvittighet, men vi skal klare dette sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye, utroskap, mye krangel, uenighet om antall barn og bosted, sykdom, sorg. Ja listen er lang. Det har vært tøft, men vi har klart det sammen, fordi vi begge ønsket å prøve å redde forholdet. Det har vel gjort oss sterkere, vi har det mye bedre sammen nå. Men jeg vil ikke rosemale det og si at det er perfekt, det blir det aldri, jeg tror heller ikke på perfekte forhold. Vi kan fortsatt krangle, være uenige om ting, ingen av oss tar den andre for gitt, framtiden kjenner vi ikke, så om vi vil holde livet ut kan ingen av oss si med sikkerhet, annet enn at vi kommer til å prøve vårt beste for at vi skal bli gamle sammen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer 15:06

 

Som om å høre mitt liv i ett nøtteskall. Kjærlighet har heldigvis blitt sterkere og sterkere. VI hadde det utrolig tøft vedrørende økonomi utroskap, løgn med mer. Det har vært en lang prosess men den har gjort oss sterkere og til bedre mennesker begge to. Setter mye mer pris på "de små tingene " i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde en epoke i vårt samliv hvor vi begge sjekket gresset på den andre siden av gjerdet. Den ene gjorde, og den andre hevnet, osv.

 

Vi brukte nok et par år på å krangle oss gjennom det, men nå er det en del av vår fortid, og vi snakker åpent om det når det naturlig kommer opp.

 

Dette er 2 år siden, og vi er begge trygge på at det aldri skjer mer.

Søk gjerne råd hos familievernkontor eller lignende. Det var til stor hjelp. Det viktigste er å ha en upartisk person å snakke med.

 

Snakk ut, gråt og ras ferdig, og gå videre er mitt råd. Hos oss vet mange (alle?) våre venner om det, og også familie.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har...sambo kom hjem og la alle kortene på bordet etter en tur i utlandet.Klikket selvfølgelig for meg og skjelte han ut med raseri, tårer og det som ellers følger med.

 

Dagen etter reiste han på en poliklinikk og fikk sjekket alt som kunne bli sjekket.Alt vel.

 

Det tok ca. halvt år før jeg klarte å snakke om det uten å bli sår og lei.

 

Nå har vi fått et barn til.Har vært sammen i 9 år, det er 3,5 år siden det skjedde og vi har det fantastisk bra sammen.Vet jeg kan stole på han. Det første året skjedde alt på mine premisser. Mener vi er et godt eksempel på at det går an å gjøre feil for så rette det opp igjen hvis det gjøres riktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet mye om løgn utroskap og diverse. Så lenge du føler at du klarer å tilgi han så er det ikke noe problem. Men dere begge må jobbe hardt med saken. Han har mye bøting å gjøre og han må også være innstilt på at ting som var ok før utroskapen ikke er det nå lengre. Tenker da på ting han vil gjøre men som gjør deg usikker. Klarer dere å bygge opp tillitten dere i mellom så går dette bra. Det er ikke gjort på kort tid, men med begge som er innstilt på å få det til å fungere så så kan dere bygge opp et nytt flott forhold :)

 

Er ikke alle som klarer å få det til å fungere, men der begge partnerene er innstilt på at det skal fungere er det veldig gode resultater på.

Det vet jeg alt om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er den som har vært utro opptil mange ganger og jeg ble tilgitt...forholdet vårt er kjempebra igjen og vi krangler veldig sjelden, men når vi gjør så kan det komme opp...men det tenker jeg faktisk at han har rett til å kaste i fjeset mitt etter det jeg gjorde...

Innser man att man selv gjorde en stor feil med å være utro så er det ikke slik att man absolutt er det igjen,man klarer jo å se sine feil...jeg lærte min lekse og kommer aldri til å være det igjen!

Man gjør feil her i livet og han sa føre dette skjedde at han aldri kom til å tillgi meg om jeg var utro,men det gjorde han altså...han sa det sto mellom valget å ikke ha meg i livet sitt eller å tilgi og da var valget enkelt,jeg var en person som han trivdes med og elsket og da var han villig til å gi meg den sjansen. Vi har en fartstid på 7 år sammen,tre barn (ingen sammen) og vi begge to sier det idag att forholdet vårt er blitt tryggere og sterkere.

 

Tenk deg om hva du innerst inne vil...hva sier hjertet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva HI vil ha svar på siden vedkommende spør om dette, men jeg kan fortelle "my story"

Han var utro over flere år og jeg tilgav, og angrer ikke :)

 

Hadde som premiss for å gå videre at jeg satte standard for hva vi snakket om ang affæren hans (meaning at jeg fikk mase om hva jeg ville når jeg ville og han måtte svare) men at når jeg var ferdig med dette så var VI også ferdige med det. Og det har faktisk aldri kommet opp i en eneste krangel!

Det var mye løgn og slikt rundt dette, men er man glad i noen, ja elsker dem, så må man etter min mening gi dem sjansen.

 

Dette er noen år siden nå, og vi lever fortsatt lykkelig sammen, så ja, det er fullt mulig :)

 

Men dette er hva som funket for oss, dere må finne deres egen vei, men viktigst av alt er at du må gi f... i hva alle andre mener og sier, for dette gjelder deg og ditt liv, og bare du vet hva som er riktig for deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...