Gå til innhold

Hvor mye har forholdet deres "overlevd"?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ved vårt "brudd" bodde vi fra hverandre i ca 6 uker, jeg hev han ut da jeg fant ut at han hadde vært utro. Jeg var fast bestemt på at samboerforholdet vårt var game over. Vi pratet mye på tlf i perioden, men det var desverre mest kjefting og beskyldninger fra min side spesielt. Han stod på for å redde forholdet og litt etter litt fikk vi ordnet opp i probleme våres og han flyttet hjem igjen. Har det bra i dag og som andre også har sagt føler jeg på en måte at forholdet våres fikk en ny start. Det var en lang prosess men i dag har vi det godt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Årsak til brudd hos oss var utroskap og løgn.

Da dette ble oppdaget tok jeg og heiv han ut av leiligheten, og signerte separasjons papirene og sendte dem inn til fylkesmannen. Jeg var så sint og skuffet over han at jeg ville absolutt ikke ha noe med han å gjøre. Han ba på sine knær men jeg stod på mitt at jeg ikke ville mer. Etter noen uker så begynte hverdagen å komme tilbake på en måte, jeg merket at jeg savnet han, ha en støttespille i hverdagen. Begynte å merke at følelsene faktisk var der fortsatt, selv om det var vanskelig å innrømme for meg selv.

Jeg tok da kontakt med han og spurte om vi kunne treffes over en kaffe eller noe og det sa han ja til med en gang. Vi ble da sittende å prate og jeg merket da at jeg elsket han fortsatt, men var rådvill over hva jeg skulle gjøre. Vi ble enige om å oppsøke en familieterapeut, men det var vanskelig å få time da vi ikke hadde barn sammen på det tidspunktet, så vi gikk til en privat psykolog her i byen. Han hjalp meg veldig og vi fikk snakke ut en og en , ikke bare slenge dritt til hverandre, spesielt jeg som gjorde det. Uansett hva han sa så ble jeg bare sur og kald. Vi hadde vel truffet hverandre 5-6 ganger over en 14 dagers tid + gått til han psykologen en 3 ganger så ble vi enige om at han kunne flytte hjem igjen. Han flyttet vel tilbake etter ca 2 mnd. Det tok tid, men tingene ble gradvis bedre og vi fortsatte hos psykolog i noen mnd til slik at jeg/vi kunne få ut frustrasjon og snakke ut om ting. Alt dette medførte at vi i dag er helt annerledes mot hverandre. Jeg trodde vi hadde ett forhold tidligere hvor vi var flinke til å dele følelser og tanker med hverandre, men det viste seg at vi ikke hadde da det var mye som egentlig ikke ble snakket om på godt og vondt. I dag føler jeg meg nærmere min mann en noen gang og at vi snakker og kommuniserer med hverandre på en helt annen måte en før. Vi er mye mer oppmerksomme på hverandre også og klarer å "lese" hverandres kroppspråk slik at vi vet bedre hvordan den andre har det. Vi ble og mye flinkere til å spørre hverandre hvordan vi har det og vise det i det daglige. I dag har vi det supert, og er prøvere på vårt barn nr 2 sammen.

Mitt råd til de som sliter men og generelt til andre. Snakk sammen. Fortell hva du tenker på, ikke bær ting inni deg. Da vil alle få det bedre mener jeg, ihvertfall min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23.28

 

kan jeg spørre deg hva som er problemet hos dere ?

Ønsker du selv å finne tilbake til hverandre

 

 

Hilsen

1928 (igår)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt forhold har overlevd nesten nihundretusen i "tulle" gjeld.

 

Jeg var utro, ble gravid med en annen.

 

Helt sant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det beste for forholdet er kommunikasjon!! prat ut med hverandre og prøv å få alene tid sammen.er det vasnkelig å få barnevakt så etter at ungen ha rlagt seg så slår dere av tv`n,tenner noen stearinlys og koser dere i hverandre selskap.man trenger ALENETID når man har unger,for stort sett så går hverdagen på å jobbe,ta seg av unger,ta seg av hjemmet osv og så legge seg.og nydag og samme leksa igjen.man får lite tid til hverandre som par og kjærester.blir kun til at man er foreldre og ikke no mer enn det!

 

hvis dere synes det er vanskelig å prate sammen eller at mannen går i forsvarsposisjon,så er det kanskje lurt å gå til parterapi.

 

de er den 3part som ikke kjenner noen av dere og som ikke tar parti.jeg har erfaring med dette selv,har gått i parterapi,og det hjalp oss utrolig mye.jeg var også veldig skeptisk til dette, (han hadde vært utro og kommet med mange løgner) men vill prøve det eller så var løpet kjørt for forholdet følte jeg. jeg visste ikke om jeg ønsket å fikse forholdet , men så var dette var utveien. nå 2år senere er vi fortsatt gift og vi er lykkelige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan jeg skriver under på. Hadde det ikke vi gått i terapi hadde vårt ekteskap definitivt endt i skilsmisse. Snakke med fagfolk å løse tingene der som en start er gull verdt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvordan dette kan være på alle måter.

Vi har hatt det relativt tøft noen år. jeg er bipolar og har vel ikke akurat tatt de rette valgene altid. vi separerte oss i fjor sommer da jeg kom på mitt totale lavmål, det ble rett og slett for mye for oss.

men vi har klart å ordne opp i problemene oss i mellom, jeg fikser opp i livet mitt. Min mann er ekstremt tålmodig og det takker jeg gudene for. i september flyttet vi sammen igjen. og livet går mye bedre nå, vi kan komunisere på ett annet nivå og jeg er blitt ett bedre menneske som også føler meg elsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Kommunikasjon er utrolig viktig + det å være kjærester.

Men man må ville det begge to, ikke halvhjertet men skikkelig gå inn for det.

Er ikke lett alltid, det vet jeg man kan være usikker på mye og ha mange følelser.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da det ble brudd mellom oss grunnet min utroskap og diverse flyttet han ut i ca 2 mnd. Vi pratet mye sammen på tlf og sms men ikke at vi traff hverandre noe særlig. Vi gikk vel grundig i oss selv begge to og vi fant ut at jo vi ville dette begge to. Vi det i dag veldig bra, men jeg kan ikke si det har vært enkelt på noen måte. Vi har sloss virkelig sammen slik at vi skulle få dette til å fungere. Har vært mye tårer men også latter. Det viktigste er uansett at det var verd det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Søk hjelp når det er nødvendig

Etablerte par har i gjennomsnitt vært gift i seks år før de søker profesjonell hjelp med sine samlivsproblemer. 10 prosent av alle norske par er allerede skilt etter seks års samliv. Det er ingen grunn til at to mennesker skal leve i et dårlig forhold over så lang tid.

 

2) Oppfør deg

Forskning viser at par som har evnen til å legge litt lokk på de verste utbruddene også er de lykkeligste. Dette betyr selvsagt ikke at det er forbudt å krangle men at det av og til kan være lurt å spare seg for de verste skjellsordene ovenfor partneren.

 

3) Ikke sleng med leppa

Mange krangler starter med at man svarer på et enkelt spørsmål i en konfronterende tone. Dårlig humør er ikke god nok grunn til å ødelegge dagen for deg selv og den du er glad i.

 

4) Aksepter at dere er to

Menn må først og fremst lære seg å tilpasse seg sin kones kalender. Kvinner er allerede relativt flinke til å akseptere at mannen legger noen planer som involverer henne. Så neste gang svigermor kommer til middag skal du gjøre et ærlig forsøk på å ikke måtte jobbe overtid akkurat den kvelden.

 

5) Still krav til partneren

Lykkelige par har høye forventninger til hverandre helt fra starten. De som er flinkest til å holde sammen er også de som har lavest aksept for dårlig oppførsel fra partneren og sier ifra om de føler seg såret.

 

6) Lær hvordan du kan avslutte en diskusjon

Det finnes mange teknikker som kan brukes slik at begge kommer seg ut av en diskusjon med hevet hode. Forsøk med humor og empati for å snu en krangel til en konstruktiv samtale. Bruk setninger som ”jeg forstår dette er vanskelig for deg” eller ”dette er vårt problem som vi skal løse sammen”.

 

7) Fokuser på de hyggelige tingene

Det er kanskje ikke overraskende at lykkelige par også uttrykker mer glede over samlivet. De som har det bra uttrykker ofte at de trives, med setninger som ”vi har det mye moro sammen” i motsetning til ”du er så kjedelig”. Et godt kjærlighetsforhold består av positive tanker om hverandre og samlivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk fra hverandre i en periode på 6-7 uker før vi flyttet sammen igjen. Det gjorde oss begge godt på mange måter. Vi fikk tenkt å være fra hverandre, savne hverandre skikkelig. I dag vil jeg ikke være en natt uten min kjære mann. Er Lykkelig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt forhold ble ødelagt grunnet kommunikasjonsvikt, travle dager små løgner som ble til nye osv. Vi flyttet fra hverandre en periode da jeg sa nei. Jeg orker ikke mer !! Men tiden gikk og jeg savnet faktisk min man . Vi startet å "date" og vi gjorde kjæreste ting. Da kom følelsene tilbake hos begge parter og i dag tar vi vare på dette og i dagliglivet. Viktig å skryte over partneren. Ikke fordi vedkommende har gjort en så god jobb, men føle seg elsket og verdsatt, det har iallefall jeg lært.

I dag status, lykkelig gift og venter vårt første fellesbarn. SÅ da blir det mine dine og vår :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommisjon og kjæreste ting er veien å gå. Jeg vet det mest om dette.

Vårt forhold gikk skogen grunnet det. Jeg var utro han drakk alt ble ett helvete. Vi fikk hjelp heldigvis og i dag har vi funnet tilbake til hverandre. Ikke bar oss, men tilbake til oss selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker min mann tross alt hans feil og mangler .

Vi har lovet hverandre godt og vondt. La oss leve etter det og faktisk gjøre noe med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var utro. Det var utrolig nok det beste som skjedde os. a fant vi tilbake til hverandre. Det ble en vekker for livet !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også utro, det var en forferdelig tid. Vi hadde det ikke bra i forholdet og jeg var veldig dum. Dette ordnet seg heldigvis og i dag har vi ett kjærlig og nært forhold. Aldri mer løgn utroskap eller annet. Vi tar vare på hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...