Gå til innhold

Kopi av journal fra sykehuset


Hilko

Anbefalte innlegg

Noen som aner om man kan få kopi av sykehusjournalen sin? Etter fødsel var jeg inne på sykehuset til operasjoner og div, og ringte nå å ba om journal, etter å ha sendt brev for ca 3 uker siden uten å ha hørt noe. Men det fikk jeg visst ikke? Har man ikke rett til å se journalen sin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husker ikke ordlyden, men det skal svært spesielle grunner til for at man ikke kan få ut journalen sin. Som regel har dette vært mest vanskelig innen psykiatrien tror jeg.

 

Send nytt brev til sykehuset, send det til journalarkivet (Ullevål har eget arkiv for Kvinneklinikken) og skriv nøyaktig hva du ønsker tilsendt. f.eks kopi av fødejournal + alle operasjonsbeskrivelser + legenotater etter fødsel. Eller kopi av HELE journalen hvis det er det du ønsker.

 

Man får ikke ut journalen gratis, koster et sted mellom 50 og 100 kr. (hvis ikke prisene er endret..)

 

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er klart du har rett til det!!

 

Jeg har fått tilsendt journalene etter mine fødsler. Tok bare kontakt med sykehuset, og betalte under hundrelappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var det jeg mente også.. så merkelig. Jeg får vel bare manne meg opp og ringe tilbake, og i tillegg sende et nytt brev tenker jeg. Rart man må styre så fælt for å få noe man har rett på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal du få med mindre det er noe som kan være "skadelig" for deg å se. Og det er det som regel ikke. Du skal også få hjelp til å "lese" det som står der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...