Gå til innhold

Trenger svar fort...ang. syk barn og skole.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en gutt på 6 år som går i 2. klasse. Han har bronkitt og har vært hjemme fra skolen siden torsdag 15/9- fredag 23/9. Vi har en lege erklæring på det. Han går fremdeles på antibiotika og skal gå på det resten av uken.

 

Nå er det slik at han har ikke sovet halve natten pga hoste. Så han føler seg ganske sliten. I gå hostet han lite og var i fin form. Men nå i natt så kom det plutselig igjen.

 

Jeg er så usikker på om jeg skal sende han på skolen. Hva hadde dere gjort?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Et barn som hoster og nesten ikke har sovet på natta pga. hoste har lite å gjøre på skolen.

Man kan bruke hodet. Legen trenger ikke tenke alt for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, 6 år og går i 2. klasse. Han er født ganske sent på året, så han blir ikke 7 år før i desember.

 

Ja, det går an å bruke hodet, men når man er usikker fordi man aldri har vært borti dette før, så skal det går an å spørre. Og legen har mer erfaring ang. dette, så da er det naturlig å spørre.

 

Han våknet nå, og hoster ikke lenger. Han sier han har lyst til å gå på skolen og er ikke sliten. Men skal hente han rett etter siste timen i dag, så han slipper å gå på sfo.

 

Men takk for svar

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 dager er ikke så lenge for en i 2.klasse, men om han selv føler han orker så kan du sende han.

Hvis han blir altfor dårlig iløpet av dagen kan du jo hente han igjen.

 

Forøvrig er min datter også 6 år, og går i 2.klasse, så det er helt mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har vært borte fra skolen i 1 uke + 1 dag. Det var derfor jeg var redd for at han kunne gå glipp av mye på skolen.

 

Det var også det jeg tenkte 08.01 :) Han fikk ta med seg mobilen sin, slik at han kan ringe meg hvis det er noe.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...