Gå til innhold

Hvor mye tjener dere, og hva syns dere om denne lønnen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Får 365.000 i ny jobb, som regnskapsmedarbeider. Jeg er ganske fornøyd med det. Har utdannelse gjennom fagskole (ingen bachelor) og ett par års arbeidserfaring innen yrket.

 

Hva syns dere? Og hvor mye tjener dere, hvor lang utdannelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

164,95 kr timen, jobber fra 70% til 100%.

 

Ikke så mye å skryte av, men siden jeg ikke har annen utdanning enn videregående kan jeg vel ikke forlange mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 500 000, sykepleier med x antall videreutdanninger. Er superfornøyd. Jobber mest dagtid, og hver tredje helg. Ingenting å klage på! Mef videreutdanning lønner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett års høyskoleutdannelse, og tjener 520.000.

Jeg vet det er en ok lønn, men mye vil ha mer... skulle gjerne tjent 100.000 til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i barnehage og har 11 år bak meg. Tjener 311 000kr. Lønnen er svært dårlig i forhold til det man yter og gir. Ikke rart det er stor gjennomtrafikk i yrket. Er pedagogisk medarbeider.

 

Jeg har også en universitetsutdannelse og kunne ha tjent mer i et annet yrket, men jeg trivs jo så godt i barnehage også. For meg betyr trivsel mer enn lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tjener 400 000 i året. Syns det er drittdårlig til å ha 3 år i yrket etter 6 år på skolebenken. Er dyrlege og jobber på smådyrsklinikk.

SÅÅ jeg blir nok å gjøre noe annet enn klinikkarbeid snart. Heldigvis mange forskjellige jobber å få med den utdannelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du tjener 365' som regnskapsmedarbeider så sier det egentlig ikke så mye om det er en bra eller dårlig lønn.

Regnskapsmedarbeider er et vidt begrep, hvor du kan ha enkelte deler av regnskapet til regnskap a-å.

Og hvor du bor sier også litt. I mange av distriktene vil 365' være en veldig bra lønn, i en storby som Oslo kan dette være en dårlig lønn.

 

Jobber selv med regnskap. Fortiden jobber jeg kun med enkel fakturering og enklere forefallende regnskapsarbeid. Har 350' med det er ei lønn som er midt på treet her hvor denne arbeidsplassen ligger.

 

12 års erfaring og 1 år høyskole. Har såpass mye erfaring at jeg kan ta regnskap a-å.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som pakkeopperatør, har ingen utdannelse.

Tjener 174 kr i timen. Er veldig fornøyd med det mtp at jeg ikke har utdannelse. Men nå har jeg jobbet der i snart 11 år, og jeg har fler oppgaver en de andre som egentlig ligger under samme stillingsbeskrivelse.... Hadde jo ikke sagt nei til mer :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nyutdannet jurist og tjener godt under det (staten). Synes det er kvalmt at folk uten bachelor en gang tjener såpass mye. Sorry, men det er min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tjener 540 000 i året. Har seks års universitetsutdannelse og har jobbet i ca fem år, med et par permisjoner inni der. Er forsåvidt fornøyd, men vet at jeg om noen år kommer til å tjene en del mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i samme situasjon, anonym 20:46. Ikke nyutdannet heller, var ferdig i 2006 og har vært sivilt ansatt i politiet siden den gang. Tjener under 400 000, det er helt vanvittig dårlig! Eneste grunnen jeg holder ut i jobben er flexi-tid og småbarnsvennlig arbeidssituasjon i forhold til å jobbe som jurist i det private, og det er jo verdt mye for en travel småbarnsmamma - men lønnen er latterlig lav i forhold til utdanning og kunnskap:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har 380' i grunnlønn i hundre prosent stilling og med bachelor. Siden jeg jobber turnus kommer det jo alltids en del helligdager, kurs og møter som trekker opp lønna.

 

Men jeg har en vanskelig og slitsom jobb, med både høy risiko og stor psykisk påkjenning, samt et stort ansvar. (barnevernsinstitusjon)

Derfor synes jeg at jeg burde tjene mye bedre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

144 kr timen som tillkallingsvikar i bhg. Har 7 års erfaring - gleder meg til å få tatt fagbrev i barne-og ungdomsarbeider neste år,det vil iallefall gi høyere lønn,trives kjempegodt i jobben :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tjener ca. 540.000 i året. Jeg har ca. 8 års arbeidserfaring (ikke alt er relevant for faget), og hovedfag (i informatikk). Jeg jobber i det offentlige (med "data"), og sånn sett synes jeg jeg har en god lønn, men jeg ville nok fått noe mer hvis jeg gikk over til det private markedet.

 

Som en begynnerlønn synes jeg det du har høres greit ut. Bare pass på at du får med deg lønnsøkningene i årene som kommer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...