Gå til innhold

Teit spm fra en 40 år gammel dame


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Spurte meg hva jeg skal med data og internett. Ble helt satt ut.

 

Dama jobber selvstendig. Hun sa til meg at hun har hatt eget firma i ca. 10 år. Har aldri trengt data og har heller ikke tlf.abonnement. Hun bruker kun kontantkort. Er det ikke ganske uvanlig i dag at man ikke har data eller tlf.abonnement når man jobber for seg selv?

 

Hun jobber innenfor fot-og hudpleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om hun ikke trenger internett så har hun vel ikke behov for det da og man trenger verken internett eller mobilabonnement for å kunne stelle hud og føtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å føre inn regnskap f.eks. eller oppdatere seg på det faglige området. Man bruker jo data for å føre inn regnskap og arkivering. Letter jo litt på arbeidet, men som sagt hennes liv og hennes jobb. Har hun lyst til å sitte der med steinalder arkivering så er det hennes problem, men synes bare det var litt dum spm i år 2011. Hadde hun spurt meg for 10 år siden så hadde jeg ikke reagert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det du arkivere dine papirer?

Bruker du ikke data også eller gjør du ikke det?

 

Driter i hvordan hun organisere jobben sin. Hun skatter ikke av det likevel, så det er hennes problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er sjokkerende at ei dame på "bare" 40 ikke bruker internett overhodet. Nettbank da..telefonbank og giro? jess! Koster mer enn nettbank og gir ikke samme friheten.

Mine foreldre er snart 70, har hver sin bærbar, bruker bare pc innen jobb( minst 20 år) og er up to date med telefoner. Men det er et valg noen tar, de får leve litt gammeldags da:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke alle som har teft for eller evner til å forstå teknologi, og da er det jo befriende å ha en jobb hvor man slipper å ha med det å gjøre.

 

Hun slipper i alle fall å miste hele arkivet sitt fordi harddisken krasjer...

 

Og regnskapene har hun sannsynligvis noen til å ta for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at hun ikke har det. Som jeg skrev over her så skatte hun ikke på inntekten eller mva, så hun slipper jo i praktis å kaste bort penger på data eller internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du det?

 

Hun har holdt på sånn i ca. 10 år, men tror nå at hun har begynt og skjerper seg litt. Så det er mulig at hun ikke blir tatt i det hele tatt.

 

Men som du sier så vil hun få det igjen på en eller annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...