Gå til innhold

Lei av samværsrøre..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vil bare ha det ut et sted :( Pappa'n til vesla straffer meg for ikke å ville se henne, og vi er ikke gode venner om dagen.. Han mener JEG skal skjerpe meg før han skal gidde å se jentungen. I morgen er det 4 uker siden han hadde henne på en overnatting, han har ikke selv tatt kontalt etter det. Har ringt til Fvk etter time om skriftlig avtale signering men han påsto han ikke fikk brevet og han kom ikke.. Jeg stilte opp der alene. Men å komme å gå som han selv vil, DET tror han funker. Spm mitt er; Kan jeg kreve en skriftlig avtale før han får ha samvær? Det anbefalte de jo på Fvk, men er jo ikke lov å "nekte"? Pisslei av uforutsigbarhet.

Er mye sliten siden jeg mer eller mindre er 100% alene og skulle gjerne latt barnet ha samvær, men er så forbanna møkklei av at det er han som "sitter på makta" og styrer løpet. Har egentlig ikke lyst å la han ha samvær før HAN har ringt til kontoret for en ny skriftlig avtale, men er det lov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ikke nekte far samvær, men du trenger jo ikke å presse han, heller.

 

Men jeg klarer ikke helt å se nytten i å være en "bitch". Kan du ikke heller prøve å være samarbeidsvillig? Jeg VET at det er slitsomt og tungt, men du vinner så mye mer i lengda. På et eller annet tidspunkt oppdager han at han har oppført seg som en dott, og da er det veldig godt for både deg og han at du har vært imøtekommende. Da vet du i hvert fall at du har ditt på det tørre :)

 

Så la en dust være en dust, overse han så langt det lar seg gjøre, ha minimalt med kontakt. Og når han spør om å få treffe jenta si, da kan du si "Selvfølgelig, det kommer hun til å like!".

 

Lykke til videre, jeg håper det ordner seg for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...