Gå til innhold

Samsoving?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har veldig lyst å sameine med babyen når hun kommer. Noen som har erfaringer med dette? Tenker å bruke en sånn madrass med klaff på oppi sengen vår. Egen dyne selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har veldig god erfaring med samsoving. Jeg samsov med datteren min hele ammeperioder. Syntes det var både koselig, trygt og praktisk å ha henne i nærheten. Hun var urolig og våknet mye om nettene og da var det veldig fint å slippe å stå opp av sengen og hente henne. Etterhvert som ammingen ble rutine så bare slang jeg ut puppen i søvne og ammet nesten uten å være våken i det hele tatt.

Jeg har ikke erfaring med sånn madrass med kanter rundt, men har lest at det er anbefalt at babyen har egen dyne.

Jeg anbefaler deg å bare prøve å samsove når babyen kommer, du finner nok fort ut om dette er noe som fungerer for dere eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en slags kombinasjon: sov litt i egen seng og litt i vår seng.

 

Kjekt å kunne ha senga for seg selv hvis vi ville gjøre ting uforstyrret!

 

Men babyperioden er så kort så nyt all den kosen dere kan med babyen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble anbefalt dette av jordmor, da jeg svimer av fort. Tenker at dersom jeg har en slik madrass, kan jeg lett flytte henne over i egen seng om jeg ønsker det noen timer;)

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi samsover og min datter er 3 år. Har kun positive erfaringer med dette. Hun har blitt såppas stor nå at hun snart begynne og sove alene. Hun har sovet alene flere ganger så jeg tror ikke det blir noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi samsov med sønnen vår i 8 mnd, og det var kjempekoselig. Nå er han 15 mnd og kommer fortsatt rett som det er opp i sengen til meg. Veldig koselig!

VI brukte aldri ammemadrass med klaffer, vi kjøpte det, men har forlangte å ligge heeeelt inntil meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samsovet mye med begge mine to små, og det er så KOS :) :)

Men dropp ammemadrassen og kos deg med baby tett inntil deg istedet, myye bedre og koseligere;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi samsov med jentungen vår til hun var 9 mnd (da hun startet å åle seg avgårde). Det var utrolig koselig, og jeg savner det veldig enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var litt redd for det med førstemann, men det har aldri skjedd noen gang med noen av dem at jeg har rullet over dem. Tror man har ganske mange instinkter som hindrer at det skjer, selv i søvne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jo hendt andre... Derfor jeg ønsker den der madrassen. Og så er det vel enklere om jeg vil ha fred noen timer, å flytte hele madrassen.

 

Jordmor sa også at barnet kunne bli for varmt om det lå helt inntil mor. Det skulle ha egen dyne forstod jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samsovet med alle mine fire barn, veldig koselig, og som bonus går nattstellet så mye fortere. Man slipper jo å stå opp for å skifte på, eller amme barnet. Med tanke på at de skal over i egen seng etterhvert... så går det overraskende bra. Mine barn var rundt 2-3 år da de begynte å sove i egen seng, og ingen av de har klaget en eneste gang... for de var trygge barn da de fikk egne senger på egne rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ikke veldig ut over samlivet med mannen? Altså om dere samsover i 3 år? Må jo hemme dere litt å ha barnet hos dere så lenge?

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får rett og slett ikke sove selv med barnet i senga. Jeg hadde vuggen stående rett ved senga og trengte vel ikke akkurat å stå opp for å få tak i ham ;-) Jeg våknet derimot stadig vekk i panikk fordi jeg ikke husket om jeg hadde lagt ham tilbake eller ikke *he he he* Redd for at han lå langt under dyna og kveltes!

 

Jeg vurderte derimot en slik barneseng som stå heeeelt inntil vår seng uten sprinkel i mellom. Eneste var at den er ubevegelig. Vugge, samt bæresjal (og pupp, selvfølgelig) var det eneste som fikk Poden til å sovne den første tiden.

 

Det er også utrolig deilig å faktisk ha litt tid for seg selv sammen med mannen (og da tenker jeg ikke nødvendigvis på sex ;-) når man har babyen på seg stort sett 24/7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...