Gå til innhold

Noen som kan dele erfaring ang kragebensbrudd hos barn (3år)?


Gjest amandine

Anbefalte innlegg

Hvor lang tid tar det før det er helt bra? Nå er vi på tiende dagen og det er langt fra bra.. Det er gult(har vært blått), og det er en "stor" kul der bruddet er. Armen blir ikke brukt, men fingrene er ok..

Er det bare vi som er utålmodige eller tar dette lengre tid enn vanlig? Jeg hadde regnet med at det skulle ta noen uker totalt, men hadde trodd det skulle blitt raskere bedre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brakk kragebenet som liten. Jeg husker det som en utrooolig langdryg affære (men jeg var 6 år, så det kan være så mangt). Det tar ofte lang tid før det heles fordi det er umulig å få barn til å holde kragebenet i ro. De beveger jo dette området ved veldig mange aktiviteter, og helt rolige er jo ikke slike små.

 

Hvis du er usikker på om alt er som det skal bør du ringe legevakten. Heller ringe for mye enn at det skal få tid til å gro skjevt.

 

God bedring til lille:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Vår sønn knakk kragebeinet når han var 1 år! I bhg...

De reiste ikke til lege med han og da jeg hentet han klartebhan ikke bevege seg. Tok han med til legen som sa jeg skulle reise til røngten(?) hvis han ikke var bedrebom ett par dager. Han ble ikke særlig bedre og når vi kom dit trodde ikke legen at det var noe brudd, og de ville egentli ikke ta røngten.

 

Men jeg syns det var best så de tok ett alikevel og wvist var det knekt. Rett av og sto i kryss. ( skuldrene hans var så smale så de klarte ikke å kjenne ordentlig..)

 

Han var sykemeldt i en mnd, og fikk beskjed om å ikke løfte armen.. Det funka dårlig, men de sa at hab selv kjente når det var vondt. Blåmerket kom ettere noen dager, blå og gul over hele skulderen.

 

Men han kom seg godt på den mnd. Lå aldri og var syk men holdt armen intil seg deb eførste uken. Den andre ukeb hang han i klatrestavivet, men kunne ikke løfte han under armene for da skrek han. Det varte omtrent hele mnd, men ellers var han normal.

 

Nå har det gått ca 4 mnd og han er helt normal bortsett fra at du kan kjenne klumpen der det er grodd. Det kkommer alltid til å være sånn og skulderen kan være litt smalere på den siden.

 

Men en fordel med at det skjedde i så ung alder sa de,var at den klumpen kan strekke seg ut etterhvert som han vokser.

 

 

Kan jeg spørre om hvordan det skjedde hos dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjedde da han enkelt og greit hang over armlenet på sofaen mens han på høyst ulovlig vis slurpet i seg en yoghurt. Den tviholdt han på da han mistet balansen og deiset i gulvet, så han traff med skulderen først. Det var forøvrig kun 14 dager siden siste besøk på legevakten, og Kamikazebarnets mor ble forunt hevede øyebryn av damen i luken da vi dukket opp igjen..

Nå har vi som kjent vært på kontroll, alt ser bra ut, men bruddet er fremdeles ustabilt og han er forsiktig. Han beveger armen men løfter den ikke. Men sykler, klatrer og løper mer eller mindre som før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...