Gå til innhold

Søkt nav om os.. Hvor lang tid brukte de på din søknad?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

De på NAV Sagene sier behandlingstiden er tre måneder..skjønner nesten ikke hvordan jeg skal klare meg i venteperioden.

Men regner med at tre måneder er "maksimum" på en måte?

Noen andre det har gått fortere for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men...i alle dager.. HVORFOR?

Hvilket NAV kontor var dette? Man må vel kunne klage da?.. Jeg klarer meg ikke i 6 mnd uten os..Virkelig..Det kommer ikke til å gå rundt.

Du som fikk den behandlet etter 3 uker.. Hvilket kontor tilhørte du?

 

Kjenner jeg blir helt fortvila nå...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan klage, men en klage tar 3-6 mnd. å behandle så da er man like langt.

 

Gikk greit for meg da. Hadde sparepenger og permisjonspenger så jeg klarte meg bra. Fikk alt etterbetalt når det omsider kom:-)

 

20:00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte inn søknad om os i midten av juli,og får min første utbetaling nå den 20 september.

I mellomtiden brukte jeg av penger jeg hadde fra før og engangsstønaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man klager til helse- og sosialombudet og ikke direkte til NAV, vil klagen fortsatt ta 3-6 mnd? Men når de sier at behandlingstiden er 3 mnd, må de ikke da forholde seg til den? Vet at alt blir etterbetalt. Men hjelper ikke stort når jeg kommer til å ha null og nada etter at husleie og de andre regningene er betalt...

Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å behandle søknaden... Jeg har levert inn papir på termindato (helsekort), arbeidskontrakt og lønsslipper. Samt flyttemelding for ekssamboer (barnefaren) til en annen adresse... Altså..de ser jeg er alene, hva jeg har i inntekt og når babyen er forventet... Hva er det som er så vanskelig med det her??

Hvilket NAV kontor var det som brukte så lang tid? Hadde de rotet bort søknaden din eller noe annet tull??

 

Takk for svar..

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar 20:22, så det først etter jeg postet innlegget lenger ned.

Kan jeg spørre hvilket NAV kontor du tilhører? Regner med at det er her forskjellene ligger.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde i Oslo, der måtte jeg vente i 3 måneder eller var det mer... Var uten penger i mange herrens måneder, men når jeg da fikk etterbetalt pengene for alle de månedene jeg har hatt krav for det så var det jo bra. Bortsett fra at regninger hadde forfalt og gått rett i inkasso siden jeg måtte prioritere mat... Ikke enkelt å klare seg på 970 kr i mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff... Oslo ja.. Det er vel her det er lengst behandlingstid kan jeg tenke meg. Jeg har ingen å låne av i denne perioden. Da blir det vel til at jeg må spørre sosialtjenesten om hjelp. Jeg kan jo ikke gå rundt med en nyfødt baby og ikke noe å leve av...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...