Gå til innhold

Vag. UL - blør enda?!


LilleTrille92+maispire

Anbefalte innlegg

Var på min første UL i dag hos legen for å cirka se hvor langt jeg var på vei og alt gikk bare flott. : ))

 

Men så kommer jeg hjem og merker at jeg har blødd litt, men tenkte jo at dette er helt normalt.

Nå; 9 timer senere blør jeg enda og det er i rød / mørkerød farge.

Blør ikke mye, men mye nok til å være KJEMPEnervøs.

 

Har jeg noe grunn til å være nervøs, eller burde jeg bare slappe helt av?

Håper på svar fort : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo litt rart at du fortsatt blør syns jeg, har ikke erfart det samme. Men på en annen side så har man mye lettere for å blø når man er gravid siden man har mer blod og blodkarene brister lettere. Mange har jo litt blødninger i skjeden pga blodkar som sprekker. Jeg tror jeg ville prøvd å slappe av hvis jeg var deg. Så sant du ikke har smerter, at blødningene blir kraftigere , eller du får krampefølelser. Sannsynligvis så er det blodkar som har sprukket, eller du kan ha fått en rift. Hvis du fortsatt blør i morgen så oppsøk lege. Grunnen til at blodet er mørkere nå enn tidligere vet jeg ikke, men det kan jo være at det er fordi det har gått en stund så det har koagulert litt og ikke er nytt friskt blod.

Skjønner godt du er nervøs, men jeg syns det er veldig rart hvis det er en abort pga en innvendig ultralyd. er du over 12 uker ? I tilfelle kan du jo muligens ringe sykehuset du skal føde på. Hvis du ikke er nådd de magiske 12 ukene er jeg redd du bare blir bedt om å se det an . Som jo forsåvidt er det eneste man kan gjøre , frustrerende nok tidlig i ett svangerskap. Lykke til, det går nok bra. Husk at det er normal å blø lettere av både det ene og det andre i ett svangerskap. Selv blør jeg neseblod hver dag og i tannkjøttet hver gang jeg pusser tenna. Og det er pga hormonene osv. gjelder alle steder med slimhinner .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mothertotoo <3

Håper d går bra med deg? Jeg ville dratt til lege med en gang. Det er vel ikke normalt å blø etter vaginal ul. Men det kan være blodkar.

Viktigste er vel at du snakker me legen!

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok gynekologen celleprøve av deg? I så fall er det vanlig å blø.. Det er en del gynekologer som gjør dette når man er gravid, selv om enkelte mener at det ikke er lurt nettopp fordi det da er vanlig å blø og dette kan uroe den gravide.

 

Min erfaring er at det spørs veldig på hvor forsiktig gynekologen er.. Forrige gang jeg hadde tidlig UL kjente jeg omtrent ikke at han undersøkte meg for han var så forsiktig.. Men de andre gangene har jeg kjent det godt.. Hvis gynekologen din var litt "hardhendt" vil jeg tro det er stor sannynlighet for at han har komt borti noe og at feks et blodkar har sprukket..

 

dessverre er det ikke lett å få det sjekket annet enn ved en ny gyn. undersøkelse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet å blø i natt :) Så var nok bare en liten rift jeg fikk. Syntes prøvene han gjorde var kjempeubehagelige så.

 

Uheldigvis har vi bare èn gynekolog i denne byen, så får ikke byttet heller.

Skal tilbake til han om 3 uker og kommer til å si ifra at han får være KJEMPEforsiktig for jeg vil ikke at det skal skje igjen. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...