Gå til innhold

Overreagerer jeg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har rydda litt i helgen. Og under ryddingen finner samboeren min et brev. Han legger det til sis, sammen med noen andre kort. Jeg blir nyskjerrig, og tar opp kortene og brevet og leser. Ser tydelig på han at han ikke liker at jeg leser brevet, når det står for tur. Det er et gammelt brev fra x-en. Blir kjempe lei meg når jeg leser det, og skjønner ikke hvorfor han skal spare på det. Vi har vært sammen i 3 år, og nå føler jeg meg rett og slett som andre valget hannes. Hvorfor spare på et brev, når han ser jeg blir lei meg, med mindre han fortsatt har følelser for henne. Og ja, han har kontakt med henne innimellom, men har blitt sjeldnere og sjeldnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også et par gamle kjærlighetsbrev som jeg ikke vil kaste. Det har ingenting med mannen min å gjøre (jeg har spart på drøssevis fra ham også) men det er fine minner. Tror ikke du trenger å ta på vei for brevet. Jeg skjønner at det var vanskelig for deg å lese brevet, fortiden kommer så nært da, men jeg kan aldri tenke meg at det ligger noen trussel der. Gi ham litt slack og prøv å ikke legge noe i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboeren min har en felles kasse for slike gamle kjærlighetserklæringer. Der ligger det litt av hvert, og jeg synes det er ganske fint... Vi har begge to en fortid, og følelser er det jo der! Gode følelser og vonde følelser - at man kjenner litt på de gode følelsene betyr ikke nødvendigvis at man vil tilbake dit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du overreagerer. Selvom et forhold har tatt slutt kan man fint spare på minner. Det har man rett til. Det betyr ikke at han ikke er ferdig med eksen. Synes du må ta deg sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tatt vare på en del brev og mange bilder. Hvorfor skal man kvitte seg med alt fra fortiden selv om man får ny partner? Fint med minner syns i alle fall jeg.

 

Jeg kunne heller aldri funne på å lese mannens brev eller minner fra tidligere uten at han selv vil jeg skal det.

Han har også mange bilder av tidligere venninner.

Ene exen hans med mann og familie har vi truffet mange ganger sammen også.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal være så ærlig at jeg sikkert hadde blitt sur om min mann hadde spart på gamle kjærlighetsbrev. Men samtidig har jeg jo spart på noen av mine, så jeg kunne jo ikke sagt noe. Men det er sikkert noe med at man vet hva man selv legger i det, men ikke hva han legger i det ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du blir såret!

Skal han sitte å lese dette senere da,og mimre om gammel kjærlighet? :(

Nei jeg kjenner hvor vondt du kjenner det!

Spør han om han ville at du skulle tatt vare på gamle minner >,)

Syns ikke du overreagerer,du er HEEELT normal!

Mannfolk assa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har fortsatt bilde av xkjæresten sin på gutterommet sitt.. kunne ikke brydd meg mindre. Han hadde også en stor-opprydding der, og beholdt et fotoalbum/minnealbum hun hade laget fra ferier de hadde vært sammen på. Han vet ikke at jeg har sett at han beholdt det, men jeg bryr meg ikke om det. Hun er vanvittig vakker, og snill er hun sikkert også. Tror hun var den store kjærligheten hans.. Men nå er vi gift og har barn, og hun utgjør ingen trussel for oss/meg. Kjærligheten er intens i ungdommen, ikke noe man får gjort med det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heltl enig med 17:55! Man starter som regel ikke på null igjen, alle har sin fortid og den er der, enten du liker det eller ei. Jeg har av og til kontakt med en x, og jeg treffer ham noen ganger i året, og vi er absolutt på talefot, kan ta en kaffe sammen osv. uten at noen legger noe annet i det enn at vi oppfører oss som voksne folk. Det må jo være bedre at man kan snakke sammen enn at man må gå omveier for ikke å møtes osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du overreagerer!

 

Mannen din hadde et liv før han møtte deg, og det kan du ikke forvente at han skal slå en strek over. Det betyr ikke at han ikke er ferdig med eksen, bare at han har gode minner fra tiden de var sammen. Helt greit det, vel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg synes du overreagerer!

Jeg har selv spart på en boks full av brev fra ungdomskjæresten min, uten at det betyr noe annet enn at jeg synes det er morsomt å ha. Det er over 15 år siden det ble slutt, og jeg føler ingenting for denne fyren, annet enn at han var min første kjæreste. Han er da virkelig ingen trussel for ham jeg er sammen med nå!

 

Jeg hadde blitt ganske så snurt om han forlangte at jeg skulle kaste dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...