Gå til innhold

Hvilke sovemedisiner er trygget å bruke i svangerskapet? (innsovning)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Selv om man bruker medesiner i samråd med lege, så betyr ikke det at legen kan garantere for at at fosteret/barnet ikke utvikler skader/senskader.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HI her. Jeg må si det er mange sure mennesker inne på denne anonymsiden. Tror jeg hopper meg inn på 2.tri der jeg hører hjemme.

 

De tablettene jeg fikk i natt virka, eneste at jeg er veldig trøtt i dag. (men det kan jo også være fordi jeg var oppe så sent)

 

Her er de jeg fikk:

http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/?mainpage=/pasientutgave/show.do%3Ffilename%3D/content/pkv/M/Marzine...McNeil_561239/index.html%26printable%3D0%26frameset%3D1%26thin%3D0%26href%3D0

 

Og ja, jeg er både utdannet som og jobber som psykolog. Og nei, jeg skal ikke til lege (på svangerskapskontroll) før i desember. Var der nå for første gang for to uker siden. Jeg er førstegangsgravid og vet ikke så mye om hvor ofte man skal til legen, men det var hun som satte opp neste time. (Men skal på UL og til jordmor i mellomtiden)

 

Jeg har en somatisk søvnforstyrrelsessykdom, og har måttet gå i behandling for det siden tidlig tenårsalder. Sluttet med de vanlige medikamentene mine Da vi skulle begynne å prøve på barn. Det har gått fint til nå. Jeg har egentlig ønsket meg barn lenge, men turte ikke av redsel for å klare meg uten medikamentell behandling i 9 mnd. Men det var da legen min som "overtalte" meg vet og si at det gikk greit å bruke sovemedikament ved behov selv om man var gravid. Dette var på generell basis, og vi snakket ikke noe om hvilke.

 

Så gikk det da greit frem til natt til fredag. I går natt hadde jeg våkenatt nr. 3 og bestemte meg for å poste et innlegg her i håp om at der fantes noen der ute med peiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde dere ikke klare å finne ut av problemene deres og slutte på sovetabletter før man blir gravid! Oppdra unger med en slik holdning at piller løser alt! Håper ikke mitt barn havner på bup hos en psykolog/sosionom som synes det er helt greit å spise sovepiller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sykdom er kronisk og der finnes ingen kur. Man kommer ganske langt med riktig ikke-medikamentell behandling, og det har hjulpet meg masse. Men når alt annet ikke funker, så har jeg bare tabletter å ty til.

 

Har jeg ikke rett til å prøve å få barn når jeg er syk?

 

Gjelder det diabetikere og mennesker med eplepis også? Eller er det bare noen utvalgte sykdommer som ikke er akseptabelt.

 

Jeg holdt meg pillefri i 7,5 mnd før vi begynte å prøve. Så gikk det ikke lenger. Og jeg bestemte meg for å ikke få barn, men legen min sa at det bare var tullete. Jeg bruker imovane stort sett. Og bruker vanligvis ca. 10 piller i året.

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14:47 Skumlere å vokse opp med en mor som ikke gir barnet sitt medisiner når det trenger det... greit om det bare er en antibiotika. Men hva om ungen blir livstruende sjuk? Og så skal du nekte medisiner? Håper du mister omsorgen, eller i det minste får litt kursing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...