Gå til innhold

Mulig å få skaffet 50-100 000,- i en "fart"?? Ta opp kredittlån er vel svinedyrt...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Uff, jo mer du skriver, HI, jo dårligere blir magefølelsen. Du har lav inntekt, et potensielt lån der kommunen allerede har sagt du går i minus, du vil i tillegg ta opp dyrt kredittlån og når det kommer til vedlikehold av huset så baserer du det på godvilje og frivillighet fra venner og familie.

 

Dette lover dessverre ikke godt:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har ikke familie som kan hjelpe deg da? Som kan stille som medlåner eller låne deg egenkapital?

Er barnefar villig til å hjelpe mht at barna hans faktisk nå bor i en bolig som ikke holder mål?!

Har du nyere bil du kan bytte ut i en eldre modell?

 

Jeg er ikke alenemor, men vi leter etter større bolig. Og for å få min drøm oppfylt så ser jeg at jeg muligens må låne litt over evne i en startperiode. Så får jeg heller spare inn på andre ting. Så sant regnestykket går opp ved at man ikke har mer utgifter enn inntekter så skal jeg klare det. En bolig hvor barn kan leve med frisk luft og gode venner rundt seg betyr alt.

 

Men selvsagt....man kan ikke være for kresen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg baserer ikke oppussing på godvilje fra familie og venner. men jeg har frem til i dag aldri hatt nok penger til å kunne spare til det evt skulle dukke opp noe å pusse opp. Men har klart meg i alle år for det. Jeg har bodd i et av disse rekkehusene tidligere, og vet sånn ca hva jeg kjøper og hvilken standard det er. Min far som har litt greie på hus, gikk god for kjøpet den gangen.. Det er ingen fare med drenering på et hus som ligger på plate på mark ;) Og når ingen andre hittil har skiftet tak eller vinduer der oppe så.... Ja det er ikke verdens varmeste hus, det vet jeg av erfaring.. Men ti ganger bedre enn det jeg har i dag. På sikt vurderer jeg å få satt inn varmepumpe for å få mer stabil varme. Jeg har noen år på baken.. er ikke i 20 åra lenger akkurat, så jeg har lang erfaring med hus og gjeld..

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...