Gå til innhold

Innsovningsproblemer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor lenge skal man ha hatt det før det er "greit" å få litt hjelp?

Jeg vet hvorfor jeg ikke får sove, men jeg får ikke gjort noe med den saken selv, så jeg må egentlig bare vente til det løser seg. Men alt dette som har skjedd gjør at jeg får ikke sove på kvelden. Klokka blir hvertfall 3-5 på natten før jeg slokner. Står opp til samme tid hver dag osv, så dette handler ikke om at jeg er i dårlig rutine. Dette er fordi kroppen min er psykisk ubalanse pga påkjenninger(krise). Jeg klarer ikke å legge tankene ifra meg uansett hvor mye folk ber meg om det. Saken som pågår og har skjedd bryter og har brutt meg ned. Jeg er helt ute av balanse og det er bare snakk om tid før jeg som egentlig er sunn,frisk og ung går i kjelleren. Poenget mitt er bare det at dette med søvnen gjør det bare verre oppå alt. Det er nok med at jeg må takle denne krisen som pågår. Jeg får f.... ikke sove om natten heller..

 

Ikke stopper livet opp for min skyld heller. Livet går videre. Jeg må på skolen, jeg må gi av selv i gruppearbeid, ja osv.. jeg kan ikke bare melde meg ut fra livet. Jeg har et ansvar for barnet mitt, osv. Men jeg går på sparebluss nå. Jeg får ikke gjort noe med den krisen som pågår det er opp til andre instanser å løse så fort som mulig, men jeg kunne liksom tenkt meg å hvertfall få sove litt på natten, vis det er mulig å få lov til. Men kvier meg for å gå til fastlegen å spørre, for hun er så vrang på alt. Skulle byttet for lengst, men aldri fått rotet meg til det.

Men uansett har ikke fått sovet ordentlig på 2 uker nå, og jeg er ikke typen som maser om innsovningstabeletter i hytt og pine.

 

Har brukt det en gang i mitt liv før for 8 år siden over en perioder på 10 dager, så føler jo at det ikke vil være noe vanskelig å skulle få hjelp i denne perioden. Men uansett, da vil det kanskje bli vanskelig å slutte med de igjen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg har også hatt det slik i perioder. En ting jeg har merket som du kan forsøke er følgende: Prøv å slappe av i kjeven etter at du har lagt deg....ligg gjerne å gape litt. Tenk over det når du er stresset så biter en gjerne tenne sammen, du får ikke slappe av og igjen får ikke sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, jeg har aldri hatt søvnproblemer før så er ikke helt kjent med slike kjerringråd. Bruker for tiden Valerina Forte men det funker svært dårlig.

 

G.I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Vet ikke hva grunnen til at du ikke sover er, men gå til legen å si du trenger hjelp.

Jeg gikk selv med Max 3-4 timer søvn hver eneste natt i ca 14 mnd.

Gjett hvordan jeg så ut da :(

Så få noen innsovingstab feks.

 

Lykke til, det ordner seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...