Gå til innhold

Vi får nye leieboere som kommer langveisfra, hvordan ønske de velkommen på en fin måte?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi får et trivelig par som flytter inn i kjellerleiligheten vår om noen uker, og lurte på hvordan vi kunne ønske de velkommen? Eksempelvis;

- En liten gave til barnet

- Tilby hjelp til bæring etc om de ønsker

- Blomst

- Invitere de på middag innflyttingsdagen (?)

 

Litt usikker på hva som oppfattes for nærgående, og hva som oppfattes som hyggelig. Setter pris på alle innspill! Hvordan hadde dere håpet på/ønsket å bli mottatt...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg flyttet inn her jeg bor nå tok naboene imot meg med å hilse, småprate og å tilby bærehjelp om jeg trengte det. Og dagen etter jeg flyttet inn ble jeg invitert på grilling i nabohagen. noen naboer har også tilbudt seg å sitte barnevakt om jeg skulle trenge det.

Ellers så er de vennlige og inkluderende i hverdagslivet (bor i en gate der folk ofte samles ute over en kopp kaffe mens barna leker på ettermiddagene og i hegene).

 

Har satt stor pris på det og føler meg veldig velkommen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett en blomst og en kjele med ferdig lapskaus på kjøkkenet når de flytter inn, og skriv et kort der dere ønsker dem velkommen og at de bare må si fra om de trener hjelp.

 

Jeg hadde fått litt hetta om de jeg leide hos inviterte meg på middag og insisterte på å bære sakene mine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med 14:10, jeg hadde fått helt angst om huseieren hadde "invadert" meg første dagen i ny leilighet. Jeg er gode venner med naboene altså, men litt avstand vil jeg ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...