Gå til innhold

Er billige vintersko bra da?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

er det mulig og ikke alltid kjøpe viking..hvis noen selger noen vintersko rimelig.str.26 så er jeg veldig inntressert.syns det er noe tull at alt skal kjøpes nytt.det har ikke jeg råd til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat sko bør du kjøpe nye, de former seg etter foten og om du kjøper et brukt par etter en unge som tråkker skevt kan ditt barn få problemer med bl.a ryggen. Dette er helt seriøst og sterkt frarådet av ekspertene.

 

Men ellers er jeg enig med deg, ungene mine går i arvet og brukt tøy hele tiden, ikke nødvendig å kjøpe alt nytt.

 

De billige vinterskoene har jeg ikke særlig god erfaring med, enten blir ungene bløte gjennom eller så er de så tette at de blir våte av svette innenfra fordi de er så klamme. Til de minste er Ponny ok, de har jeg brukt til 1-2 åringer.

 

Jeg handlet Ecco på halv pris i våres til jenta mi, og guttene fikk 2 for prisen av 1 på Skoringen i går. Om du er litt flink å følge med finner du gode sko til gode kampanjepriser, husk også å følge med sportsbutikkene (f.eks G-sport har hatt gode tilbud på Viking gore-tex).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er godt fornøyd med Viking da, så anbefaler jo gjerne det. Men som du sier så er de dyre. Jeg synes det kommer litt an på barnet og bruken også hvor mye penger som bør legges i vintersko.

Datteren min går i en barnehage som nesten bare er ute, året rundt. Og vi er også veldig mye på tur i helger og ferier. Hun har også lett for å fryse på bena sine. Så jeg velger å legge penger i vintersko og kutter heller ned på andre ting. Venninnen min sin datter går i en barnehage som har vanlig utetid, cirka 2 timer og ofte bare 1-1,5 time vinterstid. Datteren hennes er dessuten veldig varm av seg og fryser sjelden. Hun klarer seg fint med rimelige vintersko. Det kommer kanskje også an på hvor du bor i landet? Her vi bor er det lange, kalde vintre.

Pony og Friends er i allefall to merker jeg har hørt at skal være bra, men ikke så dyre som viking og ecco. Jeg har vært heldig og fått kjøpt vikingsko på salg på slutten av sesongen og klarte heldigvis å tippe riktig størrelse til jenta mi. Jeg har også oppdaget at det ofte er billigere i sporstbutikk enn på skobutikken. Har blant annet sett noen vintersko fra Norheim der som var ganske rimelige, men jeg har ikke hørt noen omtale av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...