Gå til innhold

Hadde du vekket babyen for å gi mat..?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gutten vår er 6 uker. Han spiste ikke mellom 2100 igår kveld og 0700 i morges. Deretter sovnet han igjen, og sover fremdeles..

Bør jeg vekke og gi mat, eller vente til han våkner av seg selv?

Jeg ammer forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det stemmer - kun et måltid siden ca 2100 igår. Det er jo kjempefint at han sover hele natta, men kan jo ikke sove hele dagen også.. :-/

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minste mi sov masse i starten, og eg fekk beskjed om å vekke ho på dagtid, men late ho sove på natta. Eg let det gå 4 timar før eg vekte henne. Ho gjekk fint opp i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine unger har hatt veldig gulsott og sovet mye pga det, jeg vekte de for å spise hver tredje time om dagen (de sovnet gjerne med puppen i munnen så det er ikke sikkert de ble helt mette engang), men lot de sove på natten.

 

De hadde en fin vektoppgang da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har også hatt litt gulsott i starten og de første uken skulle jeg vekke nr.2 også på natten for å amme ble jeg rådet av jordmødrene på sykehuset.

 

Vekte begge på dagtid om de sov lenge for å gi mat(ammet). Når de ble eldre sluttet jeg med det, men da sov de ikke så lenge uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vekket gutten min hver 3. time på dagen, men på natten lot jeg han sove.

 

Det er 2 ting du skal huske på her: Babyen skal vokse og du skal holde produksjonen i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...