Gå til innhold

Hvilke banker gir mest boliglån ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ja, da er vi endelig i gang med å kjøpe oss bolig etter mange år som leietakere. Har foreløbig bare fått svar fra en bank, og de er ikke villige til å gi oss mer enn 1 million i lån - vi trenger 1,3 minst... Har du noen gode tips ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvilken bank er dette dere har fått svar fra.?

 

vi søkte i dnb nor, fikk blankt nei.

søkte i nordea og sparebanken og fikk 1 mil.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er lokalbanker.

 

Søkte i postbanken, fikk tilslag på 600 (!!!)

DnbNor sa nei.

 

Lokalbanken som familien har vært kunder i hele livet - der fikk vi 2. (trengte bare 1.2)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var i DNB nor vi fikk 1 mill. (Eller 900 000, har 100 000 i egentkapital). Vi venter svar fra Nordea i dag. Spennende!!! Har 2 vennepar i samme situasjon som oss som har fått 2,5 og 1,6 mill i lån hos Nordea.. Krysser fingrene for at vi får noe av det samme!

 

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo det med boliglån i stor grad avhengig av inntekt så at dere har 2 vennepar som har fått store lån begyr INGENTING for dere.. Enhver lånesøknad vurderes individuellt på bakgrunn av inntekt, betjeningsevne, risiko for banken etc.... Som hovedregel går bankene etter maks lån på 2-3 ganger inntekten... Husk at renta er kunstig lav nå og man kan forvente at den vil stige en del om noen år.. Et huslån skal du sitte med leeeeenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi søkte lån på 1,3 mill i Nordea og DnbNor. Da hadde vi to inntekter. Fikk blankt nei av DnbNor, og fikk lån på 1,4 av Nordea.. Sitter i dag med hele boliglånet alene, og det er null problem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser du har fått lån HI, men kan jo bare tipse litt om å bruke en lånemegler om en trenger litt mer enn det en blir tilbudt i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære HI

 

Tenk på en liten ting.

Renta er veldig lav for øyeblikket, og den kan stige, stige veldig mye og fort.

 

En ting er å ta opp boliglån, en annen ting er å finne den banken som gir mest i lån.

Har du råd til å betale på dette lånet med en rente på 8-9%?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene. Vi har ikke gått gjennom alle detaljer enda, og ingen ting er underskrevet. Vi signerer ingenting før alle kort er lagt på bordet. Det er mye å sette seg inn i som ferskinger på boligmarkedet! Jeg tar i mot alle tips og råd :- )

 

Jeg vil tro vi kan betjene lånet uten problemer når renten øker. Regner med vi går gjennom dette nøye sammen med en rådgiver i banken ??

 

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AA 14:07 her.

 

Det vi gjorde var å spørre om hva låneutgiftene vil bli om renten stiger til 8-9%. De har ikke noe problemer med å gi dere det.

Det vil også sette dere i et godt lys. Det viser at dere tenker fremover, ikke bare når tid => dere fremstår som sikrere betalere.

 

Når dere begynner å betale på lånet, hadde jeg betalt på lånet til gjeldende rente de første 6 månedene. Det koster alltid litt å flytte inn i ny bolig.

Deretter ville betalt lånet til gjeldende rente, og forskjellen mellom det beløpet, og beløpet for 8-9% ville jeg satt inn på en sparekonto.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...