Gå til innhold

Stemmer ryktet om at folk fra møre er mer gjerrig enn andre?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nja. Finnes vel både og. Jeg er sunnmøring, men ser ikke på meg selv som spesielt gjerrig. Mannen min som er fra Nordfjord er i grunn mer gjerrig enn meg da ja, men Nordfjord blir kanskje så nært sunnmørsgrensa at det smitter over :-P

 

Er forøvrig sparsom for tiden pga litt stram økonomi, så har ikke så mye annet valg enn å være litt "gjerrig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, nettopp, en Nordfjording er ikke fra Møre, Gud forby, men en Nordfjording vet bedre enn noen annen at de er gjerrige på Møre! Det er jo hele poenget hi hi! Det er en blodig fornærmelse å bli kalt møring! Det er som med nordmenn og svensker.. Hilsen hun første nordfjordfruen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørs hva man mener med gjerrig. Bruker ikke penger på dritt nei. Kjøper alltid det med best kvalitet, som oftest det dyreste, men da varer ting lenger. Vil heller si at at møringer er flinke til å disponere pengene bra, er bevisste på hva pengene brukes til.

Mannen min er overhodet ikke gjerrig mot meg eller barna, tvert i mot.

Det er altså flere måter å være "gjerrig" på vil jeg si

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sunnmøring og gift med en sunnmøring og sverger på at jeg i mitt neste liv skal finne meg en østlending med spillegalskap for er allerede drittlei gjerrigheten.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tror nok det. Har bodd der og når vi gikk på retaurant med jobben, og fikk god service, så tipset de ikke og skulle ha igjen 1 krone og sånt. Gremmer meg enda over gjerrigheten til enkelte (selvsagt ikke alle).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I "Trulsen om Hansen og Svensen" ..ble det vel avkreftet at Sunnmøringer var gjerrige...Men det var vel nøysomme de var?? Jeg er ikke gjerrig iallefall... Ikke ble jeg fornærmet heller...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi Sunnmøringer er ikke gjerrigere enn andre her i landet, men vi er flinkere til å sette egne smarte ideer ut i livet og tjene bra på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sunnmøring og skulle ønske jeg hadde litt av de gjerriggenene som de påstår vi har... Jeg suger i å spare... og bruker penger VELDIG lett lissom...

 

Men ja..jeg tror ivertfall en del av den "eldre" garde er flinke til å ikke bruke penger uten de trenger det... om det er å være fornuftig / nøysom..eller gjerrig...det vet jeg ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...