Gå til innhold

Feil å "true" med lekegrinda?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har ei jente på 18 mnd som ikke tar et nei for et nei(kanskje helt normalt, men uansett)...er det dumt å "true" henne med om hun ikke hører etter så kan hun sitte i lekegrinda?:S

 

(hun er særdeles sjelden i lekegrinda), men vil jo det skal være en FIN plass, men hvordan skal jeg gjøre det her da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke bruk lekegrinda (eller rommet/senga hennes) som straff!

 

Sett henne heller på en stol midt på gulvet dersom du er nødt til å bruke den metoden (time out).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar du den tiden det trengs for å fjerne henne fra situasjonen og avlede henne med noe annet.

Time out er UT og erstattes med Time IN. Bruk tid sammen med barnet og ikke bare plasser henne alene et sted.

 

Jenta mi er 20 mnd, hun elsker å sitte og tegne, i ca 2 min av gangen. Så begynner hun å kaste tegnekritt på gulvet. Jeg plukker opp EN gang og sier at det ikke er lov og hvis hun kaster de på gulvet så tar jeg de vekk. Hun kaster selvfølgelig straks ned igjen tegnekrittene og da pakker jeg kjapt vekk tegnesakene og setter henne på gulvet et sted så hun får finne på noe annet å gjøre.

 

Det er en tålmodighetsprøve og det er vi voksne som må bestå prøven!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig vil hun prøve å stikke av, men da må du bare hente henne igjen og plassere henne tilbake. Dette kan holde på i det uendelige avhengig av hvor sta jenta di er. hehe..

 

Når det er sagt så praktiserer ikke vi heller time out (sånn som anonym under her). Jeg synes avleding fungerer utmerket når de er på den alderen. Men du finner nok den beste løsningen selv =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...