Gå til innhold

MISSUNNELSE på jente-mammaer??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det egentlig litt sånn eller? Hmm. At de fleste mammaene egentlig ønsket seg jente, men så ble de veldig glad for gutt og nå kunne de ikke tenke seg noe annet liksom?

Jeg ønsket meg gutt, håpet SÅ på at det var en gutt. Og det var det! Johooo!!! Glemmer aldri den dagen jormoren sa "det er nok en liten gutt ja" på ultralyd:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri hatt noen preferanse på kjønn. Det er for meg helt uforståelig at noen kan innbille seg at jeg skulle vært misunnelig på jentemammaer.

 

6 år tok det meg å få sønnen min. I løpet av de 6 årene opplevde jeg tre SA, 4 MA og mistet 7 mnd inn i svangerskapet. At jeg skal misunne noendøtrene deres er helt absurd. Jeg har et friskt barn. Det er mer enn jeg trodde jeg skulle være så heldig å få og jeg er veldig takknemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er lov å ønske seg,enten gutt eller jente,men dette er ikke ett valg vi tar på forhånd,det er jo tross alt barnet våres,elsker jo barnet uansett.

 

Jenter har lyst på ei jentebaby,og gutter har lyst på en guttebabye,slik er det bare,(men ingen regel uten unntak..)

 

Syntes dette om jente og gutt tar litt vel overhånd noenganger,er ingen selvfølge og kunne få ett barn i dag,ei heller ett friskt barn,men tankene kan vandre fritt,uten att en nødvendigvis vil gå rundt og fortelle alle hva en tenker.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt greia med å skulle påpeke at det bare er sååååå bra å være guttemamma. Er det en måte å skulle hevde seg på eller å overbevise seg selv? Personlig syns jeg det er ganske så uinteressant om andre liker å være guttemamma eller jentemamma så lenge de liker å være MAMMA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitat:

Jenter har lyst på ei jentebaby,og gutter har lyst på en guttebabye,slik er det bare,(men ingen regel uten unntak..)

 

Hvor tar du dette fra? De fleste steder i verden øbsker alle seg gutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemmer aldri den dagen legen sa " beklager, barnet ditt lever ikke lenger" da jeg var på ultralyd jeg. For meg er det helt utrolig at noen kan være så opptatte av kjønn på barnet de er så fantastisk heldige å få bli mamma til!

 

Dere utakknemlige småunger her inne som maser og krangler om hva som liksom skal være best av gutter og jenter: skaff dere litt perspektiv!!! Det er BARN dere på død og liv skal rangere etter verdi!

 

Enkelte hadde virkelig hatt godt av en støkk i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke verken det ene eller andre er bedre. Er ikke det jeg sier. Det er vel like bra å være mamma enten mann er mamma for en gutt, eller jente. Synes bare det er litt rart at "alle" damer ønsker seg en jentebaby. Har alltid, siden jeg var liten, synes at guttebabyer er de søteste i verden. Vet ikke hvorfor.

Derfor ble jeg superglad for at babyen min faktisk var en gutt også.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så derfor mener du at det er mer legitimt å juble over gutter enn over jenter?

 

Om noen hadde lagt en lignende tråd om det å være jente-mamma så kan du banne på at vedkommende ville fått så ørene flagret her inne. Er det ikke snodig du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så lenge svigedøttrene ikke læres opp alle de bedrevitende jentemammaer her,så er det ingen fare å få ei svigerdatter,bare sørg for att dere mødre ikke har hengt her inne!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en "regel" jeg ikke har fått med meg heller.

Jeg hadde ikke mer lyst på jente enn gutt og det tror jeg ikke venninnene mine tenkte mye på heller...

Er det kanskje en greie blant yngre mødre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke til å komme bort fra at guttemamma'r alltid virker mest bitre i disse innleggene. Slutt med det!! Jeg blir flau! Er jo dere selv som skaper disse teite innleggene ved å alltid måtte "disse" jentemamma'r og dere er faktisk verst!!

 

Hilsen stolt guttemamma som ikke føler for å måtte forsvare seg og virke bitter fordi jeg "bare" har gutter, men som ikke klarte å holde kjeft nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...