Gå til innhold

Tror jeg lider av reumatisk sykdom:( legen tar meg ikke på alvor:(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg er i samme situasjon som deg. Skrev et innlegg om det her tidligere idag. Var nemlig hos legen min idag som mente jeg rett og slett burde slutte jobben hvis jeg nå har så vondt. Følte at han overhodet ikke tok meg på alvor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22.27 her igjen.

 

Så selvsagt ble jeg ikke henvist til reumatolog, jeg heller. Ble henvist til røntgen da, det er vel noe. Men nei, det var en nedslående legetime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo rimelig "enkelt" å diagnostisere ved en blodprøve, dersom det har kommet langt nok...

 

Syns det er merkelig at legene ikke kan ta denne prøven for å se, den koster faktisk ikke sååå mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vannvittig lang ventetid hos revmatologene i dette landet og om blodprøvene deres er negative (ikke viser tegn til revmatisme) havner dere bakerst i køen så det er nesten umulig å komme inn. Det er en av grunnene til at legen ikke henviser til revmatolog før alt annet er sjekket ut...

 

Et røntgenbilde vil vise om det er nødvendig å henvise eller ikke. Leddsmerter kan være så mye mye mer enn revmatisme.

 

Hilsen ei som har fibromyalgi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig å ha revmatisme med negative blodprøver, men det er ganske sjeldent, så det er nok derfor dere ikke ble henvist videre.

 

For det ble vel tatt blodprøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...