Gå til innhold

Tillater dere fotografering/filming og bilkjøring/buss i barnehage?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Regner med at alle med bhg barn har fylt ut skjema på hva de tillater og ikke tillater.

 

Jeg gir ikke tillatelse til at andre foreldre kan ta bilder og filme min datter, ei heller at hun kan tas bilder av til aviser og andre medier.

 

Men så var jeg litt usikker på om jeg skal gi tillatelse til at hun kan være med på tur i buss eller drosje. Er redd for at noe skal skje henne, at noen har glemt å sette henne ordentlig fast i setet e.l. og en ulykke skjer. Men på en annen side ville jo det vært ganske tungvindt å alltid kjøre sjøl, m.t.p. at jeg sikkert ikke alltid har mulighet til å ta fri fra jobb pga. det.

 

Ansatte ønsker å ta bilder av barna i barnehagen som de henger opp på veggen. Noen vil også de andre barna få med seg hjem når de slutter. Er litt usikker på den også..

 

Men tror jeg kommer til å gi tillatelse til begge de to jeg var usikker på.

 

Er litt spent da, hva gir dere IKKE tillatelse til, og hvorfor det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gir tillatelse til alt. Synes det er rimelig hysterisk (med mindre du har en gal eksmann som forfølger dere) å nekte barnet å være med i avisa når "Toppen barnehage plukket årets første hestehov" og lignende solskinnshistorier. Jeg er lærer og hadde en elev som ikke skulle tas bilder av, han syntes alltid det var så sårt når de andre ungene ble avbildet og kom i avisa under fotballturninger og andre uskyldigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja, ja og ja!

 

Har gitt tillatelse til både foto/film og bil/buss. Når det gjelder kjøring i privatbil, har vi kun gitt tillatelse til at de sitter i de ansattes biler (ikke andre foreldre) Dette da forsikringen til barnehagen ikke vil dekke dersom det skulle skje barnet noe i en foreldres privatbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. Det er jo litt forskjell da på et skolebarn og en ettåring. Takk for svar, det satte meg i tankeboksen:-) Vil ikke gi tillatelse til at andre foreldre tar bilder av min datter, for jeg kjenner jo ikke de folka. Synes det da også blir galt at de skal ha bilder av min datter.... Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja til alt her også.

 

Ganske hysterisk å ikke la ungen kjøre buss/bil, det er jo halve morroa og de går glipp av mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har gitt tillatelse til bilder som brukes i barnehagen, i forb med månedspost som barna får med seg hjem. Har ikke gitt tillatelse til bilder som skulle ligge på en felles bilde konto, som alle foreldrene kunne logge seg inn på. Der var ikke jeg den eneste som ikke ga tillatelse .

Ellers så har jeg krysset ja på det meste, barnet kan kjøre med de ansatte, ikke andre foreldre. Barnet kan være med på båtturer og turer i fjæra, da iført redningsvest.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her får de lov til å gjøre "hva de vil" med ungen min ;) Jeg stoler 120% på de som passer på ungen min :) Det hjelper jo på at det er en familieBHG hvor paret som eier og driver den er kjentfolk fra før av da ;) Men min sønn kan bli tatt bilder av, bli kjørt i bil/buss, være med på alt som BHG tilbyr og få ansiktet og fullt navn i avisa ;) Eneste han ikke får lov til er å ri på ponniene der, men det er pga forsikringa til BHG, trist i grunn :( Alle barna vil jo ri på ponniene, men det går ikke da BHG står ansvarlig for alle evnt skader og skadeoppgjør.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du tenker på dette, jeg er også sånn litt ekstra forsiktig mor. Da jenta mi begynte i barnehage første gang så var jeg veldig usikker. Ville være sikker på at hun var trygg, men samtidig ikke ble forhindret i å være med på ting.

Jeg ga tillaltelse til at hun kunne være med på bilder til bruk i barnehagen osv, men reserverte meg mot at bilder kunne legges ut på internett.

Jeg ga tillatelse til at hun kunne være med på turer i bil, så lenge hun satt i godkjent barnesete.

At andre foreldre tar bilder har ikke vært med på våre skjemaer, skjønner ikke helt at det skal være et tema. Når er det foreldre som tar bilder i barnehagen? Det må vel i såfall være på luciadag osv? Det kan man vel ikke nekte, de tar vel i hovedsak bilder av sitt eget barn, men andre kommer litt med og evt av hele gruppa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilltar alt, synes noe annet er hysterisk. Det er uansett ikke ofte det er snakk om at barna skal ta buss og lignende, hvilket jeg uansett tar med barnet mitt flere ganger i uka.

 

Jeg er mer redd for at barnet mitt skal utelukkes fra noe fordi jeg har krysset nei på et skjema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gitt tillatelse til alt for min ettåring, men noen punkter etter videre avtale. Stoler fullt ut på barnehagen. Men klart, noen er litt mer hysteriske enn andre.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig får ungene mine være med på turer, både i buss, båt og bil når de er i barnehagen. Sånne turer er de på flere ganger i uka. De skal få disse fine opplevelsene.

Bilder og film er heller ikke noe problem. Hva er du redd for? Ungene elsker å se bilder fra hverdagen i barnehagen.

 

Mine barn får også lov til å bade i sjøen, bruke kniv, øks, sag og andre redskaper, de får stå på ski og skøyter, snowboard og skateboard, de får ri og sykle og ellers alle andre ting barnehagen holder på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gir tillatelse til alt jeg. . . Vi tar bussen hver eneste dag, så hvorfor skal ikke de få lov til det i barnehagen.

 

Ang bilder, så blir det tatt bilder i avdelingen som blir lagt inn på en skjerm som foreldre kan se på når de kommer og henter eller leverer barn, og vil man ha bildene så får man det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja på alt.

 

Hvorfor er det så galt at ungen kommer i avisen? Her har barnhagegruppa kommet i avisen et par ganger, f.eks da de sang i byen. Vi har klippet ut artikkelen og limt inn i albumet, ungene er kjempestolt over å ha vært i avisen. Om du ikke har hemmelig identitet pga en gal eksmann ser jeg ikke hva som er så galt med det..

 

De andre foreldrene kjenner ikke barnet mitt?

Når det er sommeravslutning og det blir fotografert så skal ikke ditt barn stå sammen med de andre og synge fordi vennene hennes/hans ikke skal ha bilde av han i sitt fotoalbum? Det er vennene til barnet ditt!

Jeg har fått bilder de ansatte har tatt i barnehagen av mitt barn sammen med små venner, bl.a et nydelig bilde av sønnen min på 2 år som plukker hvitveis sammen med en kamerat. Både foreldrene til kameraten og vi har fått det bildet. Du vil nekte barnehagen å ta slike bilder fordi foreldrene til kameraten ikke kjenner barnet ditt?

 

Tro meg, dere blir kjent. Etterhvert kjenner du hvert eneste barn i barnehagen ved navn, og vil synes det er koselig med noen bilder av barnet ditt sammen med vennene sine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg har et fosterbarn får de ikke lov til å sette bilde i avis, men hadde det vært mitt eget barn hadde jeg ikke hatt noe i mot det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 2 åring har en bestevenninne i barnehagen som hun er sammen med hver eneste dag, de søker til hverandre absolutt hele tiden. Barnehagen har tatt flere bilder av de i forskjellige situasjoner, alt fra baking til graving i sandkassa og jenta mi elsker disse bildene, det er jeg sikker på at den lille venninnen hennes også gjør. Men du vil nekte barnehagen å ta sånne bilder, og ihvertfall nekte de å gi foreldrene til venninnen disse bildene fordi de ikke kjenner ditt barn?

 

Høres veldig hysterisk ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal ikke andre foreldre ta bilder av ditt barn? Jeg har masse bilder av lekekameratene til sønnen min fra barnehagetiden. De er satt inn i albumene hans. Han syntes det er stas med bilder og minner fra de første 6 årene også.. Tror du ikke de andre barna og ditt eget vil syntes det er hyggelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg føyet til på tillatelsen, var ok med bilturer "i godkjent bilsete som vi medbringer".

 

Men fotografering, herregud, skal din unge være årsak til at gruppa ikke kan komme i avisa, eller ta gruppebilder osv. KJEDELIG! Unger elsker jo slikt, hva er faren??? Har man fosterbarn eller andre helt spesielle årsaker til å ikke bli "offentliggjort" så kan jeg forstå det, men ellers virker det bare hysterisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt ja til det meste, men nei til å publisere bilder på nettsiden deres. Jeg vil nemlig ha full kontroll over hva som publiseres på nett, og foreløpig har jeg ikke gitt tillatelse til å ta buss. Her i byen er bussene veldig gammeldagse, og har bl.a. ikke seler. Jeg har bedt de ansattle om å si ifra til oss om planlagte turer så kan vi kjøre selv. De er stort sett på turer i nærområdet med de minste barna. Hun skal få lov til å kjøre buss til neste år, tenkte vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...