Gå til innhold

Vil ikke gå i bursdag..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Syns dere det er greit hvis barnet deres ikke vil gå i selskap fordi det ikke har lyst...? Sønnen min blir straks 5 år, og vil ikke alltid gå dit han blir invitert. Han har ikke noen annen grunn enn at han ikke har lyst. Jeg syns det er litt dumt, og skjønner det ikke helt når det ikke ligger "noe mer " bak. Hadde forstått det hvis det var pga han ikke var så god venn eller var i en konflikt med bursdagsbarnet f.eks. Vanligvis er det jo toppers med bursdager! Og i de fleste er det jo de samme ungene (fra bhg etc), så han kjenner dem jo.. Likevel har han ved noen tilfeller sagt han ikke vil, og vi tvinger ham selvfølgelig ikke! Nå kom det en invitasjon idag, og han hadde knapt sett på den før han sa at han ikke ville. Prøvd å snakke om det,men det bunner igjen ut i at han har bare ikke lyst...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Har ikke lyst" er ikke grunn god nok til å la være å gå i et selskap man er invitert i hos oss. Dette er store, viktige dager for den som har fødselsdag og jeg annser det like selvfølgelig at barna går i selskap til venner fra barnehagen som at de går i bestemors 70 årsdag eller et annet fammilieslskap. Hverken barn eller voksne skal bare tenke på hva de selv har lyst til. Man bør også ta hensyn til den som inviterer.

En annen ting er at barn, og noen ganger voksne, er nervøse for et selskap og derfor sier de ikke har lyst selv om de egentlig har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...