Gå til innhold

Når bør en førsteklassing legge seg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Bare lurer for jeg reagerer på at ungen i etasjen over her som går i første etasje er oppe til 22-22.30 hver kveld. Akkurat nå driver ho å leker i stua (leier hver vår etasje i et gammelt hus så er veldig lytt og derfor jeg hører det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19.30-20.00 mener jeg! men var hos en venninne nettopp og gutten hennes legger seg kl 21.00, som jeg synes er alt for sent. gutten på 2 år legger seg 19.30 der, hvor jeg mener 18.30-19.00 er bedre. kommer an på når man må stå opp også da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen trenger kanskje bare 10 timer søvn, mens andre trenger 12, er litt forskjell på ungene.

 

Mine har lagt seg klokka åtte, den ene sto da opp klokka 7 hver morgen, mens den andre våknet klokka 6, så de trengte ikke akkurat like mye søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det min unge du snakker om eller? heheh neida.. hun ligger i sengen men er fortsatt våken.

Min 1.klassing legger seg 19.30 hver kveld, men sovner alt fra kl 20-23. Er veldig stress for hun må jo opp tidlig hver dag, så skjønner ikke hvorfor hun bruker så lang tid på å sovne noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer jo an på når hun står opp, og hvor mye søvn hun trenger. Datteren vår legger seg 20.00, og sovner sånn 20.30. Hun står opp av seg selv sånn 6.30. Hun er forresten 7 år gammel (2. trinn).

 

Sønnen vår (snart 4 år gammel) legger seg også 20.00, men han sover til 8.00 eller 8.30. I tillegg til at han er yngre enn datteren vår, har han alltid hatt behov for mer søvn enn henne.

 

Nå har jeg termin om to uker, og han kan sove så lenge han vil. Når vi skal inn i rutiner igjen med jobb/skole osv, og han må stå opp klokka 7.00 f.eks vil vi naturligvis måtte legge ham tidligere =)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho står opp så sent at ho må kjøres til skolen hver dag og vi bor 200 meter fra skolen.

Hører når hun står opp også for vi står opp mye tidligere. Jeg er hjemme i perm og står opp samtidig med mannen min så da hører jeg godt når de over står opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...