Gå til innhold

En ny debatt om gutter vs jenter, hva foretrekker menn å få hvis de kunne velge?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Venninnen min håper å få jente fordi hun tror mannen hennes vil bli mest glad for det, fordi "jenter og fedre får et spesielt nært forhold".

 

Dette er nytt for meg, har alltid hørt at menn synes det er stas med sønner som de kan spille fotball og dra på fisketur med.

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet at mannen min er like glad i både døtrene og sønnene sine ;)

 

 

Han synes det er stas å følge opp fotballen til guttene, men han synes faktisk det er like stas å følge opp håndballen til jentene.

 

Han er en sporty mann, og har dermed fått sporty barn, her er jentene like flinke til å løpe, sykle, spille ball osv som guttene.

 

Vi fikk først to gutter og det var helt perfekt, tredje baret ble en jente og første kommentaren til mannen min var: Vi får stokker rundt på soverommene så hun får det som er nærmest vårt også får vi låse henne inne der til hun blir ca 25 år ;)

Det han mener er at han engster seg mer for jentene, tenker på dette med kjærester osv og gleder seg vel ikke til det står kvisete gutter på trappa her og skal ha de med seg på mopeden, hehe.

 

Forholdet til ungene er overhodet ikke avhengig av kjønn ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en jente og to gutter. Den ene sønnen min har en hjerneskade. Kjønn er uvesentlig. Skulle bare ønske at han hadde hatt samme mulighet som sine søsken videre i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ex`n min ble skuffet over at ultralyden viste at det ble jente. Han sa det faktisk (han har en gutt fra før)! Å, nevnte jeg at han er en ex? Så min snevre erfaring er at mannfolk vil ha gutter, ja!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var gravid første gang, la ikke samboeren min skjul påp at han ønsket seg en gutt. Hvilket vi også fikk :-) ved andre svangerskap var det det samme for ham om vi fikk gutt eller jente, men han sa det hadde jo vært gøy med en av hver. Vi fikk en gutt til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel hipp som happ, men de fleste menn ønsker kanskje en sønn, fordi det er hva de kjenner mest til.

Det å være foreldre er jo en utrolig gave uavhengig av kjønn.

 

Her vet jeg at barnefar ønsket seg veldig en sønn. Noe av det jeg husker best etter fødselen er faktisk ansiktet hans når han ringte sin far og mor og fortalte at: Vi har fått en perfekt sønn.

 

Jeg betviler ikke at han hadde blitt like glad i barnet uansett kjønn, men som den sportsmannen han er, så er det umulig og ikke se stoltheten i øynene hans når han er med å trener sin sønn i fotball og innebandy, og de deler virkelig noe helt spesiellt sammen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var vel ganske typiske med første ungen, jeg ønsket meg jente, for det var det jeg kjente meg igjen i og han ønsket seg gutt, for det var det han kjente seg igjen i.

Vi fikk en datter og når barn nummer 2 var på vei så ønsket han seg veeeeeldig en liten pike til fordi han er så forelsket i den lille pappadalten vi har fra før, og jeg tror nok det er noe eget med pappas lille pike altså;)

 

Og de er ikke noe rosa fjåseprinesesser altså, eller de er rååååsa, men det går i rosa motorsykler og sånt da, for det er hobbyen til pappaen;)

 

Og jada, det viktigste er at barna er friske og velskapet:) Vi har slitt med å bli gravide og beholde, så vi var så takknemlige for at vi skulle få et søsken til storesøster enten det var gutt eller jente. Hadde så klart vært superfint med en liten pjokk:) Men nå var jo spørsmålet om han kunne velge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen ønsket seg faktisk aller mest jente, og det ble det- begge gangene;) Så nå håper han litt på gutt, hvis det blir en nummer 3;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer "ønsket" seg faktisk en jente, noe vi fikk;) Men han vil gjerne ha begge deler. Han var egentlig ikke så opptatt av hva slags kjønn babyen hadde, så lenge alt gikk bra(mer nervøs enn meg:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...