Gå til innhold

Ang. første foreldresamtale i bhg, noen punkter i et skjema jeg fikk...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på enkelte ting på skjemaet jeg må fylle ut når datteren min begynte i bhg denne uka. Første foreldresamtale er imorgen, og til da skal jeg ha fylt ut dette.

 

Hva vil det si når det spørres om "tidligere form for omsorg"?

 

Hvilke forventninger har dere til bhg? Kom et spørsmål om det, og jammen har jeg ikke tenkt så mye på det annet enn at jeg ønsker at de tar godt vare på min datter og ser henne, passer på at hun ikke blir for kald ute eller når hun sover osv.

 

"Spesielle forhold i hjemmet som barnehagen bør ha kjennskap til", hva vil det si?

 

Takker for svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har barnet vært hos dagmamma, vært hjemme med mor f.eks

 

spesielle forhold kan være : syk forelder/søsken, mor og far skilt - samarbeider dårlig o.l

 

er da ikke så vanskelige sp.mål..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere form for omsorg: Har hun vært hos dagmamma eller i en annen barnehage?

 

Forventninger: Skriv det du skrev her! Flotte og jordnære forventninger!

 

Spesielle forhold...: Er du eller far syke, er det et sykt søsken som påvirker hverdagen, bor tante Marte hos dere, er dere på flyttefot, er katten nylig død osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skal dere ha første forledresamtale (mener du utviklingssamtale?) allerede første uka? Litt meningsløst, men men....

 

Tidligere form for omsorg - aner ikke, men tenkte kanskje det spørres om barnet har vært hos dagmamma eller hjemme med mor eller far før det begynte i bhg?

 

Spesielle forhold i hjemmet kan være: Et nytt søsken, skilsmisse, dødsfall, sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde alle hadde det jeg...

 

Samtalen er jo til slik at jeg kan fortelle bhg litt om min datter og hennes rutiner hjemme på dagtid. Hvem som kan hente barnet, soving, språk osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21.30: Det kalles ofte "oppstartsamtale", og er for at personalet og foreldrene skal bli bedre kjent, at personalet skal kunne presentere barnehagen, svare på spørsmål fra foreldrene og for at foreldrene kan dele viktig informasjon ang barnet med de som skal være sammen med det mange timer om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...