Gå til innhold

Dere som jobber på sykehjem:


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Trives dere? Hvilke avdelinger er på et sykehjem, og hvilke avdelinger er enkle og jobbe på og hvilke avdelinger burde en styre unna om en ikke klarer tungt arbeid?

 

Og hva kan jeg skrive på en søknad om jobb på sykehjem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trivest, men i perioder er jeg VELDIG lei! Men det har nok med arbeidsmiljøet der jeg jobber... Jeg jobber mest på dement avdelingen. Liker det veldig godt :) Der er det enkelt, altså ingen tunge løft o.l. For de fleste som er dement er jo overraskende friske i kroppen ;)

Styr unna pleie-/sengeliggende avdeling. Der må de ha hjelp til ALT, og det er tungt!

Skriv at du liker å jobbe med mennesker, er positiv, og tålmodig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber natt på en dement avd. Er ræva miljø og jeg liker nesten ingen av de som jobber dag (skravlekjerringer på rundt 50), glad jeg bare må se de på kvelden og morningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere skrive litt mer om hvordan det er å jobbe med demente? :)

Får dere noe ut av det, er det lærerikt? Får dere faktisk snakket litt med dem? :)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på sykehjem =) Jeg trives godt, men blir også lei. Mest fordi jeg synes hver dag er veldig lik den forrige.. Jeg vet at når jeg kommer på jobb så er det morgenstell - frokost og medisiner - pause - formiddagskaffe - være på stua/ha aktiviteter - lunsjpause- middag - stelle/legge - pause - forfallent arbeid i avdelingen. Jeg er sykepleier veldig snart (ferdig til jul) og får da selvfølgelig noe annen dag, siden jeg da får medisinansvar, ansvar for visitt etc..

 

Vi har ikke ulike avdelinger i samme grad som mange. Vårt sykehjem består av tre avdelinger + en pensjonæravd. På de vanlige avd finner vi en god blanding av demente, brukere som bor på aldershjem og trenger begrenset hjelp og andre syke eldre. På pensjonær bor de som for det meste klarer seg selv, men som trenger tryggheten med å ha noen rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...