Gå til innhold

Ferber spørsmål fra førstegangsmor


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en 1åring som har vært svært lite syk med feber ol.

Forrige uke var han veldig forskjøla, men vært bedre denne uka. I går kveld hadde han 38,5 i feber og nå i kveld 39,3. Har ikke målt på dagtid da pappan glemte det. Han er aktiv så almentilstanden er det ikke noe galt med. Har ikke gitt paracet i kveld. Burde jeg gjort det? Gjelder 3 dagers reglen for feber selv når han ikke er slapp og utilpass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I barnehagen mine har gått/går er de veldig strenge på at det skal være 48 timer fra siste feber, sjøl om det kan føles unødvendig så lenge allmenntilstanden er bra. Veit ikke om du burde ha gitt paracet, ville ha sjekka ungen i løpet av natta, så ser du fort om det trengs. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at de skal de lege om de har feber i mer en 3 dager.

Han har ikke hatt det ennå, men spør likevel siden jeg først skulle spør om paracet.

 

Han skal slippe i barnehagen i morra. Er mer slitsomt der enn hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, sånn ja;) Om almentilstanden er grei, feberen ikke overstiger 40 og barnet får i seg nok værske (har tissebleier) så trenger du ikke oppsøke lege om du ikke selv ønsker det og er bekymret.

Bare fortsett å følg med feberen og er den ikke over til mandag så kan du begynne å tenke på å kontakte lege.

 

God bedring! :-)

 

19:00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar 19.04. Da bare følger jeg med. drikke er så langt ikke noe problem, er super stas å drikke selv (var sent ute og skjønte først for ca 1 uke siden at han må løfte koppen og ikke bare la den henge.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...