Gå til innhold

Hva med å arve ubehandla lammeskinn? Like "ille" som å arve madrasser?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har et Kaiser medisinsk lammeskinn etter første som igrunnen er gulle godt... Tingen er jo at første har både tissa seg ut, og kasta opp på skinnet ! Vi har alltid etter uhell vaska skinnet med ullsåpe for ubehandla ull med en gang. Det er vaska på ullprogram med egen såpe også noen ganger, og behandla etter "bruksanvisninga". Får jo ikke vaska skinnet på 60 grader heller, men så skal vel ubehandlet ull være selvrensende? Er det greit å la dette gå i arv? Er jo mange som bruker eldgamle skinn også, og arver lammeskinnsposer osv... Bør det fryses? Eller holder det å ta det en runde i maskina og lufte det godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vaska lammeskinnet på ullprogram 30 grader i maskinen, og latt det gå i arv. Mener å ha lest at det ikke er så ille å arve innenfor eget hjem. Har også arvet madrassene fra barn til barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kaller det hysteri om man ikke kan sove på samme madrass eller lammeskinn altså. kjære meg. vask det i maskinen med ullsåpe så er det rent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HI her :)

 

Takk for svar. Madrassen har ligget i fryseren i tre døgn, og trekket og overmadrassen er vaska på 60 grader. Det samme med dynene. Men finner liksom ikke noe om å arve skinn... Landsforeningen for uventet barnedød anbefaler ikke å arve madrasser og dyner osv hvis de ikke kan vaskes på 60 grader. Føler meg ikke hysterisk, vil bare det beste for lille i magen :) er jo bare arva et ledd, og er ikke gammelt heller, så sånn sett bør vi jo være ganske trygge uansett men... Ble litt usikker på lammeskinnet altså, men bør vel bare stole på at det faktisk er selvrensende, og at det holder å vaske det etter anvisningen!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...