Gå til innhold

Kritiser meg så mye dere vil, men gi meg hvertfall ett svar først? Ang sykdom og barnehage..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Idag har jenta mi hostet en del, og snøret noe veldig, men har vært helt lik seg. Smilende blid, bare litt sur når vi var ute i bare 15 minutter... Vi var ute en liten tur i kanskje 15 minutter idag, ville ikke ha henne lengre ute siden hun hostet, når vi kom inn igjen, så målte jeg temperaturen hennes, den var 37.9, og siden jeg målte med det samme vi kom inn igjen, så er jeg usikker på om hun faktisk hadde feber, eller om hun bare var varm.. Hun hadde MYE klær på seg.. Hun har ikke feber nå..

 

Så mitt spørsmål er... Burde jeg sende henne i barnehagen i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mål rett før hun legger seg. Er det ingen tegn til feber da, eller i morgen tidlig og barnet har god almen tilstand så er det ok med barnehagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sett det an til i morgen. Har hun ikke feber og almenntilstanden er god så ville jeg sendt i barnehage.

 

De fleste barn hoster og snørrer litt gjennom høst, vinter og vår 8ja, noen på sommeren også). Så det i seg selv er ingen grunn til å holde barnet hjemme.

37,9 er litt feber, men ikke all verden og det kan være at hun var, som du skriver: varm og klam. Så se det an til i morgen og hvordan hun er imorgen tidlig. Er hun frisk og rask så send henne avgårde:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det ville jeg ikke gjort. Ligger her selv med kropsvondt, feber og hoste, men ingen andre plager, og jeg hadde blitt sliiiiiten om jeg skulle vært en hel dag i støy og rop :) Bare et lite innspill fra ei med 38.2 i feber (noe som ikke er så mye, men nok til å gjøre meg slapp og sofaliggende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er noe annet med voksne da. Hvis jeg blir syk med feber er jeg "dausjuk" ved 38 grader. Datteren min får gjerne 40 hvis hun er like dårlig, men kan sprette rundt ved 38 grader.

 

Allikevel ville jeg vært forsiktig med å sende et barn med feber (selvom den er lav), som i tillegg hoster og snørrer. Alle de tingene tyder på at hun ikke er frisk og har godt av hjemmedag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det annerledes med voksne og barn. Bare poengterer at man kan være dårlig ved å ha feber, uten å gi inntrykk av det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se det an litt..ta tempen igjen før leggetid. Men husk at det er stor forskjell på å være i barnehagen og hjemme. Aktivitetsnivået i barnehagen er mye høyere, og det er ikke alltid like greit å være i barnehagen for barnet ditt da. Dessuten finner barnehagepersonalet ut ganske fort om det har feber, og da blir du ringt opp med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs vel på barnehagen det. I vår barnehage er det dessverre slik at ungene kan være så syke som bare det. Hvis allmentilstanden forøvrig er bra (og de ikke har vannkopper), er det bare å komme. Det betyr at vi får runde på runde med forkjølelse, øyekatarr osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...