Gå til innhold

Om jeg ikke søker privatisteksamen før til våren igjen, rekker jeg å få lagt med de karakterene (ettersende) til evt. skolestart i august 2012?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ble lang overskrift det der..

 

Men skal søke meg på høyskole til høsten og søker jo da i april til søknadsfristen. Men må forbedre en del karakaterer og rekker ikke det nå til eksamen før jul. Om jeg ikke melder meg opp som privatist før til våren igjen, kan jeg ettersende de karakterene da og forhåpentlig komme inn på dem, eller er skoleplassene da allerede delt ut (selv om vi ikke får svar før i juli)?

 

Håper noen skjønner hva jeg mener her, for er nesten ikke så jeg skjønner det selv.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aha! At jeg ikke tenkte på at de som kommer rett fra videregående gjør det ;))

 

Tror nemlig ikke jeg kommer inn på studiet hvis jeg ikke forbedrer noen karakterer, og hvis jeg da ikke skal ha eksamen før til våren så har jo allerede søknadsfristen gått ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da "sniker" ikke de som allerede har sendt inn vitnemål med gode karakterer?? :P

 

Hehe, er bare så redd for at alle plassene på en eller annen rar måte er delt ut før jeg får ettersendt papirene ;)

 

Men det er jo supert, da er det bare å melde seg opp til våren!

 

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de sniker ikke og de kommer heller ikke først i køen. Alle søknader og vitnemål blir behandlet likt.

Men du MÅ sende inn papirene innen en gitt frist i juni eller i juli (husker ikke, men det står på Samordna opptak og du vil også få en epost eller sms med påminnelse om å sende inn papirene dine)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...