Gå til innhold

Si meg er alle psykologer "rare"??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har vært til psykolog nr 3 med min søster som lider av spiseforstyrrelse, jeg klarer virkelig ikke se for meg hvordan denne psykologen vi var hos i dag skal klare og hjelpe søsteren min til og endre hennes tankemønster:( For det første så måtte hun møte til fastsatt tid hver uke og til samme klokkeslett, da psykologen hadde faste tider på alle sine pasienter.

For det andre så krevde hun betaling dersom søsteren min ble syk, da måtte hun betale 1200 kroner for da fikk ikke psykologen ikke refusjon fra nav:(

For det 3 så krevde hun ved neste besøk at hun kom alene, men det er jo umulig når hun ikke klarer og oppsøke psykolog alene:(

 

Blir så jævla forbanna på hennes vegne...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen av tingene er jo greie.

Du kan jo kjøre henne og eventuelt følge henne inn, men la henne være alene inne hos psykologen.

Fast tid hver uke er vel lurt, det forstår jeg ikke hvorfor du ikke liker.

Når det gjelder å betale selv om hun ikke møter opp så tror jeg man slipper om man leverer sykmelding fra en lege, men det er vel uansett ikke ofte man blir så plutslig og alvorlig syk at man ikke kan bli kjørt til en psykolog eller eventuelt få en avtale om at en konsultasjon kan tas på telefon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En person som er alvorlig syk vil ha store problemer med å møte opp til fast tid hver uke, og vil dermed tape masse penger på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og derav ulempen med å gå til psykolog uten refusjonsordning. Men psykologen skal ikke bli fattig pgas ustabile pasienter. Helt greie regler fra psykologen sin side,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykologen høres helt normal ut, det er heller din reaksjon på psykologens krav som er rar.

Selvfølgelig skal psykologen ha betalt for timer hvor pasienten ikke møter opp. Synes du psykologen skal bære et økonomisk tap hver gang en klient ikke møter opp?

Og for å få effekt av samtalene og for å få hjelp er det viktig at man møter regelmessig til samtaler, spesielt i begynnelsen.

 

At du tror at psykologen er udugelig og ikke kan hjelpe søsteren din fordi hun må betale for uteblitte timer og vil ha regelmessige samtale sier mye om deg. Men den innstillingen tror jeg ikke du vil finne en psykolog som kan hjelpe dere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette høres ut som en helt vanlig psykolog. Faktisk tror jeg det er en slik psykolog folk som lider av spiseforstyrrelser trenger. Rutiner er en god ting, spes for folk med spiseforstyrrelser. At noen som ikke lar seg lure stiller krav til henne høres også ut som noe hun trenger. Nettopp fordi hun vet at hun ikke kan la være å møte opp på en time uten å måtte blakke seg høres ut som midt i blinken!

 

Å komme alene uten deg tror jeg også kan være positivt for behandlingen. Kanskje ikke så tidlig som andre timen, men etter et par timer synes jeg det skulle vært et krav. Tro det eller ei, men du kan faktisk virke forstyrrende for behandlingen.

 

Jeg har selv en mor som har hatt spiseforstyrrelser siden tidlig barndom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har svart tidligere i tråden, men vil bare legge til at psykologer er ikke omsorgspersoner, ergo stilles det krav til pasienten/brukeren. Om ikke søsteren din kommer seg til psykologen på egenhånd er vel det en indikasjon på at hun ikke er klar for hjelp, da er det ekstremt lite en psykolog kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...