Gå til innhold

Selge videre arvet barneutstyr??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det dårlig gjort av meg å selge videre barneutstyr som jeg har arva av mine eldre søskens barn?? De er begge ferdige med å få barn, så de har nok ikke noe nytte av å få det i retur,, (Voksipose, babybjørn bæresele..) Eller bør jeg gi det tilbake til dem?? Evt gi de pengene jeg får for salget??

har kjøpt ny vinterpose til misten, og trenger pengene for å finansiere den nye posen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble i allefall kjempefornærmet da jeg fant klær og utstyr som vi hadde gitt bort på finn, så det minste du kan gjøre er å spørre om de synes det er greit eller om de evt vil ha det tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt bort utstyr til mine søsken. og ettersom jeg har gitt det til dem er det deres, og de får gjøre med det som de vil når de er ferdige med det, om de gir det bort til noen eller selger det bryr meg ikke! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, "ha det tilbake?". Ærlig talt, har man gitt bort noe så har man gitt bort noe. Neste gang en venninne har lyst til å selge videre smykket hun fikk av meg til bursdag for tre år siden, skal jeg forklare henne at hun får spørre meg om det er greit først, og om ikke jeg vil ha det tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet er jeg helt enig med deg, men jeg syns likevel det er en liten forskjell på det å få en gave og det å arve ting så når ting ikke er avtalt når man får (låne?) klær og utstyr så syns jeg at man av høflighet kan spørre. For det er kjipt om det oppstår en misforståelse og det kan fort skje rundt slike ting.

 

16:36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her.. Greit at jeg spurte, for nå ville broren min faktisk ha tilbake vognposen istedet for at jeg skulle selge den! De ville ha den liggende i tilfelle noen andre ville låne den en gang.. Noe jeg synes er litt merkelig.. Menmen.. Tilbød meg å dele pengene med han også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, uten sammenligning forøvrig:

Vi ble spurt av ei svigerinne om vi ville kjøpe brukte klær av dem, som vi vet de hadde fått/arvet selv, altså ikke hatt utlegg på selv. Her snakker man familie!! Ikke snakk om å arve noe her nei! Skulle vi ha noe så måtte vi kjøpe det. Takka nei vi...

 

spør søsknene dine om hva de ønsker, jeg ville latt deg selge klærne, så kunne heller barna fått pengene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg synes det er frekt å skulle tene pengar på noko de har fått/arva. Skjønar godt at dei heller vil ha att tinga for å kunne gje bort og glede andre, framfor at du skal tene pengar på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår veldig godt at han ville ha det tilbake. Om de får besøk er det greit å ha noe eller de kan gi det bort til andre som trenger det.

Du skal selvfølgelig ikke tjene penger på at de er snille og lar deg låne gratis av de. Får da være måte på griskhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe annet med barneutstyr man har arvet enn med f. eks noe man fikk til jul. Barneutstyr går ofte på omgang, ihvertfall i min familie, og da blir det helt feil om noen selger det. Det er helt selvskrevet hos de fleste jeg kjenner at barneutstyr ikke er noe man får til odel og eie, men at det som regel skal lånes ut til noen andre når man er ferdig med det.

 

Svigerinnen min og mannen bommet litt der...De solgte en pulk de hadde overtatt etter en annen svigerinne, uten å huske at de ikke hadde FÅTT den men at de hadde den til låns og at noen andre skulle ha den etter dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du spør dem rett og slett!

 

Vi har arvet noen fine dyre ting, som vi ikke trenger lengre. Aner ikke hva vi skal gjøre med det, men har tenkt til å spørre dem som eide det hva de ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...