Gå til innhold

Flere barn, penger, permisjon, nav..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Leser og leser på Nav, men blir ikke klokere. Jeg tror jeg har rett, men sambo vil ikke høre på meg. Mener vi må ha et møte med nav. Føler han bare motarbeider meg, utsetter tiden til det kanskje er for sent.

 

VI har et barn på 5år. Jeg har alltid hatt lyst på flere barn, og ikke minst tette barn. Etter det første barnet, hadde jeg ikke jobb. Så fikk jeg et vikariat, men bare 3mnd av gangen. Jeg ble fordi jeg fikk hele tiden beskjed om at de ville ha meg der fast.. "bare vent til etter sommeren". "Bare vent til etter nyttår" osv .. jeg jobbet der i 2 år. Har vært vikar her og der siden. De vil gjerne ansette meg, får veldig gode tilbakemeldinger både fra sjef og kollegaer. Men så skal de plutselig ikke ha vikarer likevel. Omorganisering. Dette har jo da kommet fra øverste hold. Så nå står jeg igjen uten jobb. Har virkelig gjort en innsats. Komme inn på intverju, men er alltid nr.2. Det er så deprimerende. Får ikke han til å bli med på et barn til før jeg har fast jobb, eller langtidsvikariat. Jeg mener vi bare må begynne å prøve. Jeg får jo vikarjobber, selv om jeg helst vil ha fast. Han vil ikke prøve før jeg har fått minst 6mnds kontrakt. Han sier han gjerne vil ha permisjon denne gangen, (hadde ikke det sist) og mener derfor at jeg må jobbe for at han skal få dette.

Jeg mener vi får foreldrepenger selv om jeg får dagpenger, og da vil jo også han ha rett til permisjon. Er ikke dette riktig?

Det spiller vel ingen rolle hvem jeg får pengene fra, så lenge jeg har inntekt? Hvor mye vi får er jo en annen sak..

 

Uff, klokken bare tikker og tikker.. føler det snart er for sent.

hjelper ikke at "alle" spør, og at "alle" sier det ikke må gå for lang tid. "Nå vil du få 2 enebarn"

 

Jeg er forøvrig 36år.

 

Så lei.. jeg som alltid har hatt en drøm om å gifte meg og få mange barn - måtte selvfølgelig treffe en som overhodet ikke vil gifte seg, og som egentlig er fornøyd med et barn til, men som har sagt ja til en til. Og nå føler jeg han trekker ut tiden til det er for sent..

 

Sorry, ble langt.. kan jo ikke tvinge han heller..

Får vel bare håpe det skjer et uhell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...