Gå til innhold

Det er så vanskelig å samarbeide med BF, og jeg får ikke gjort NOE med det!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kjenner jeg stadig blir overassket, selvom det har vært sånn i godt over 5 år nå.

 

Jeg har sendt han en mail (gud forby, han kan jo ikke prate med meg i telefonen). Etter 2 dager får jeg svar (av samboeren hans) og jeg svarer tilbake med litt oppfølgingsspørsmål, og litt av typen "hadde vært greit å avklare det nå så tidlig så mulig siden vi planlegger ditt og datt". Det er nå 3 dager siden. Ikke noe svar. De venter i det lengste slik at vi ikke får lagt planer. Sånn er det alltid, og det er så ufattelig kjedelig å forholde seg til!!!

 

Sånn, blåst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har det vært ganske likt i 6 år nå. Eller har blir forsåvidt vrangere og vrangere for hvert år som går.

Nytter aldri å planlegge noe, vet ikke når han kommer, om han kommer osv. Ferier er jo bare til å spy av. Spesielt sommerferien. Han krever 2-3 uker, men har aldri klart å ha mer enn en uke. Men bitcher i lang tid etterpå over at han ikke fikk velge uker først. Men han klarer ikke å si hvilke uker han skal ha før i juli mnd og da kan ikke jeg sitte å vente på han. Så det ender jo med at jeg må bestille ferie før dette. Han har fått frist til 1 mai, frem til da kan han velge uker først, vis ikke så må han ta de ukene som jeg ikke har valgt(vi reiser aldri bort mer enn 2 uker).

Kunne skrevet en bok om dette.

 

For et par år siden skulle han ha henne i 3 uker, og jeg og samboeren min reiste 2 uker til Thailand. Etter 5 dager ringte han og sa at han måtte jobbe så han kunne ikke ha henne lenger og samboeren hans orket ikke passe. Så da måtte jeg fra andre siden av jordkloden ordne barnevakt til henne(var i tillegg syk, svineinfluensa..blææ). Det endte med noen dager hos hans mor, hans besteforeldre og mine foreldre. Dette måtte jeg ordne for han hadde ikke tid. Mine foreldre var egentlig bortreist på ferie(heldigvis innenland) men kom hjem tidligere for å hjelpe til.

 

Har bare ett ord å beskrive han med...dust.. dust og dust...han ørten andre eksempler på at han er en dust, men nå skulle egentlig ikke dette innlegget handle om meg og mine problemer. Ville bare belyse at du er ikke alene, vis det kan være en trøst.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det var godt å få det ut, sant? :) Hehe. Hender jeg bruker disse sidene til å bare fååå alt ut, for jeg orker ikke sitte inne med det!

 

Nå er ikke eksen her så ille som din fremstår, heldigvis for meg, men det er faktisk verre denne silten treatmenten han driver med. Jeg blir sprø!!!

 

Håper en dag det blir bedre, men jeg har ingen tro på akkurat det!!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filifjonka

Det eneste som funker med sånne folk er helt ufravikelige avtaler. Lag en samværsavtale som går x år fram i tid hvor dere detaljfester alt om ferier, samværshelger og klokkeslett. Avtal at du leverer i bhg på fredag og han henter der - da kan han ikke drøye det ut i det lengste for å være ekkel med deg. Fortell personalet at i dag skal pappa hente, hvis han er for sen må de ringe ham på tlf nr....

 

Ikke gå med på å flytte helger, utsette eller bytte samvær. Avvis alle forsøk fra hans side på å bruke deg som "barnevakt" i hans helger. Legg planer - eller si at du har planer.

 

Hvis han skal hente hos deg og ikke dukker opp, reis bort. Si gjerne fra på forhånd at han må hente innen klokka X, for dere skal (etellerannet) og reiser da. Og så reiser du da! Om ikke annet, ta ungen med på kjøpesenteret, gå på kafe, hvasomhelst, men bli borte.

 

Og skriv opp alt! Dersom han kommer for sent, skriv det opp. Dersom han bryter avtaler, skriv det opp. Lag deg en bf-dagbok og skriv. Ikke legg inn masse adjektiver og følelser - selv om det kan være fristende å skrive "den drittsekken" og slikt, så dropp det. Dersom han en gang i framtida lager bråk vil en slik bok være gull verdt for da kan du dokumentere alt. Ta også vare på alle mailer, skriv dem evt ut og lim inn i boka. Og sms.

 

Vær hyggelig når du kommuniserer med ham, men ikke fir en tomme.

Hvis du ber om svar så fort som mulig, formuler deg annerledes. "Jeg planlegger å ... og jeg regner med at dette er greit hvis du ikke svarer innen xx.yy. klokka xx." Og hvis du ikke hører noe fra ham, så gjennomfører du det du har planlagt.

 

Etterhvert vil han kanskje lære...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ex gjør alt kan for å motarbeide meg. Nekter å skrive under samværsavtale også, så nå får han ikke ha samvær før han har skrevet under en kontrakt.. Det anbefalte meglern på FVK. Uansett HI, du er ikke alene. Min ex har tidligere brutt avtalene vi har lagd i forkant av samvær. ( Typ hentet for sent, levert flere timer for tidlig..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som jeg skulle sagt det sjøl.. Vi deler femti-femti. Jeg er MØKKDRITTIHELLVETE lei av at han forsurer hverdagen min. Jeg svelger den ene kamelen etter den andre for å holde fred - å det klarer jeg faktisk med stor suksess. Alt for barnet mitt. Men at jeg skal samarbeide like tett med den mannen her i ATTEN ÅR og vel så det - det vil jeg helst ikke tenke på. Grrr!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...