Gå til innhold

Jeg føler meg heldig som har fått 2 jenter jeg..synes det er så merkelig at noen ikke forstår det:)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Iallefall her inne..tror det er bare her inne:)

Fordi de fleste jeg kjenner sier til meg at jeg er så heldig som har to nydelige jenter, og selv om jeg hadde blitt glad for en gutt også..så har jeg alltid ønsket meg 2 jenter, så føler meg veldig heldig:)

 

Det er så mye fint til jenter, og jeg elsker jentekvelder allerede, med neglelakk og barbiefilm:) hehe

Og jeg er ingen sminkedukke eller særlig jentete selv, liker jo å pynte meg men ikke noe mer enn normalt.

Men hadde nok alltid savnet en jente hvis jeg hadde hatt 2 gutter nå....savner ikke en gutt......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså folk hadde nok sagt jeg var heldig med 2 små gutter også, forstå meg rett..men folk er jo mer åååh 2 søte små jenter du har ja...akkurat som det er mer begeistring for jente barn!

Og det samme gjelder de fleste jeg kjenner, ønsker seg en jente.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk sier til meg: Ååååh så nydelige gutter du har!

Så da betyr det sikkert at folk generelt er mer begeistret for guttebarn...?

 

Har forresten mange venninner som ønsker seg gutt.

Selv syns jeg det er teit å ønske seg annet enn friske barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heldig som har barn i det hele tatt!

 

Nå er jeg så "heldig" at jeg har en av hver, men skal jeg få et 3.barn så ønsker jeg at det er en gutt, for gurimalla så mye styr det er med jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mannhar en gutt i fra før og vi venter vår andre gutt nå. MANGE som sier: det hadde jo vært gøy med en jente. Men jeg som mange andre syns jeg er kjempe heldig som får oppleve det og få barn to ganger jeg. Det er jo et mirakel uannsett :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JA, du er heldig som har fått to jenter når du har ønsket deg det. Når det er sagt, så er jeg heldig med mine tre gutter og ene jenten. Når mine fire barn leker sammen så sier alle at jeg har en slik flink ungeflokk som virkelig koser seg. Og det er ærlig talt, selv om det er stor forskjell på jenter og gutter, så må jeg si at jeg syns det ofte er mye mer underholdende med guttene mine... (men er selvsagt like glad i jentungen min altså...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke fått med deg det?

Her inne er det ikke lov å si at man er glad man har jenter, da kommer guttemammaene og tar deg.

 

Har du gutt kan du gjerne lage en tråd der du utbroderer i evigheter hvor fantastisk heldig du er som har gutt, da får du bare skryt tilbake. Skriver du noe lignende om jenter, tar det ikke lange stunden før du får høre "Jeg ville ALDRI hatt jenter, de er så fryktelig vanskelige", "Gutter er så mye lettere" "Jenter er bare jålete og rosa, gutter er bedre for de er tøffe og bråkete".

 

Av den grunn trekker jeg konklusjonen at det er en del guttemammaer der ute som er litt såre fordi de ikke har fått jente. Dere kan blånekte så lenge dere vil, men jeg skjønner ikke ellers hvorfor dere gidder å bruke så mye tid og krefter på å prøve å overbevise jentemammaene om at det er synd på dem.

 

Jeg for min del fikk først beskjed om at babyen var gutt, ble selvfølgelig kjempeglad. Så ble det plutselig jente, og jeg ble kjempeglad. Nå er jeg glad jeg har jente, for det er det jeg har. Får jeg en gutt seinere, så kommer jeg til å være glad for at jeg har en gutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg også suuuuperheldig som har fått 2 NYDELIGE barn etter 4 svangerskap.

 

Føler meg ekstra heldig fordi jeg har 2 døtre, men det er rett og slett fordi jeg har vært litt for lenge på dib og hørt om alle de grusomme svigerdøtrene her inne som er misfornøyd med alt farmor til barnet deres gjør :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to av hver, og det jeg hører er "åååhhh... så nydelige BARN du har"..

 

Så klart man skal være glad for de barna man har. Men å si at det ene er bedre enn det andre, det blir helt feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du enten er litt kort i hodet, eller du henger med mye rare mennesker. Normale mennesker elsker ungene sine og føler seg heldig med dem uavhengig av kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Det er så mye fint til jenter, og jeg elsker jentekvelder allerede, med neglelakk og barbiefilm:) hehe"

 

Min ville gjetning er kort i hodet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror hi er et troll som bare er ute etter å sette jentemammaene i et dårlig lys.

Ingen ER så dum som det hi utgir seg for å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig med HI, jeg har selv jenter å storkoser meg med jentekveld, film, shoppingturer mm..

Vanskelig å forklare hvorfor.. Men når man er jente selv, bli mormor osv så føler hvertfall jeg at det å få jente var stort.

Ser på flere av mine venner som har gutter så er det så guttete, de bråker, kjører biler inn i vegger, lekesloss så villt osv. Mens jentene sitter så pent å feks perler. Gutte mammaene sier selv til meg da at de håper nestemann er en jente de kan gjøre jenteting med mens pappa er på fotball mm med gutten.

 

Men klart man blir like glad for gutt, er ikke det som er saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint for deg at du har fått det du ønsket deg. Når dine primærinteresser er neglelakk og barbiefilmer så ville det vært ganske nnedtur med gutt!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som bekymrer meg mest er hvordan dere jentemammaer kjører døtrene deres på hue og ræva RETT inn i kjønnsrollene sine.

"Jentene sitter så pent å feks perler..." Jeg SPYR!

Tror dere helt seriøst at jenter er genetisk forutbestemt til å sitte pent i et hjørne å perle, til ikke å heve stemmen, til å eeeelske

Barbie og shopping med mor?

Seriøst, dere ødelegger jentene deres med den tankegangen der.

 

Hilsen jentenmamma som først og fremst ser på jentene sine som INDIVIDER, ikke kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, dere som må ta dette negativt har svært lite å bruke tiden på, seriøst damer kan ikke enkelte få sette pris på det å ha jenter?

 

Ikke kom å si at det ikke er forskjell på jenter og gutter!

Smaken er som baken og den er delt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ting å være glad for å få jenter.

Det er noe helt annet å tro at omgivelsene generelt er mer begeistret for jenter enn for gutter.

 

Og, tross alt, det er først og fremst forskjell på BARN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke omverden er mer begeistret for jenter. Men det er en greie her på dette forumet at det ikke er lov å si høyt at en er glad for at en har jente - syntes det er teit. Jeg aner en undertone av misunnelse i mye av det som blir skrevet fra dem som ikke har jente (er).

 

Jeg er glad for at jeg fikk barn, og ja, jeg er ekstra glad for at barnet mitt er en jente<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor på landet og her er gutter liksom det "største"... Har tre gutter og er sjelaglad for tre friske barn, og veldig greit å få samme kjønn slik at klær og utstyr kan gå i arv. Har en svoger med tre jenter, som desverre forand dem høylytt sier at de "skulle hatt en gutt eller to"... Det er jo bare trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal med hånda på hjerte, og med nick forkynne at jeg ønsker meg jente neste gang. Ikke fordi gutten min ikke er verdens herligste, og ikke fordi gutter er noe mindre verdt enn jenter, men fordi jeg ønsker meg en av hvert.

 

Men til syvende og sist så ønsker jeg meg et barn fritt for klumpfot, så samma pokker hva det blir i grunn, men som sagt så hadde jeg vært veldig glad for en av hvert. Ikke noe galt i det da vel? Man har jo ønsker uansett hvor lite "politisk korrekt" det er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...