Gå til innhold

Er det veldig "inn" med stripping når man er gravid?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det nødvendig å få dette gjort? Er det ikke sånn at ting skjer av seg selv i de fleste tilfeller? Som dere sikkert skjønner er jeg førstegangsfødende, og har aldri snakket med min jordmor om dette.

 

Håper dere kan hjelpe meg med noen oppklarende svar =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har vært gravid 2 ganger og har aldri blitt strippet. JM eller lege har aldri nevnt dette til meg. Men jeg har aldri gått over tiden heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vel egentlig aldri hørt om det engang, selv da jeg ble gravid med andremann.. med unntak av her inne, hehe.

 

Likevel mener jeg på at jeg ble strippet da jeg gikk over tiden andre gangen. Noe jeg ikke spurte om selv, men som bare ble gjort.. Og da var det også allerede begynt å åpne seg selv, gikk bare litt treigt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan se behovet hvis man går på overtid, men ser det er flere her inne som har blitt strippet en god stund før termin også.. hmmm...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så vanlig å gjøre dette og da som regel kun om det er en veldig spesiell grunn.

Jeg ble strippet under fødselen med første og da på grunn av veldig langvarig fødsel. Det ville ikke bli mer enn 4 cm av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey... Da er det kanskje bare her inne på BIM det ser ut som det er helt normalt da?! Leser stadig om noen som har blitt strippet.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også førstegangs og har blitt gjort oppmerksom på stripping her på BIM. Var hos JM i går, 14 dager til termin, og spurte om dette siden jeg ønsker å få litt fart på sakene. JM sa at de ikke gjør det lenger i det hele tatt, man må på føden for å få det utført og at de der heller ikke vil gjøre det før man er på overtid. Hun ville ikke sjekke modning heller. Grunnen hun ga meg er at det ikke er bra å "rote" for mye oppi der unødvendig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble hyppig fulgt opp i sv.skapet med nr 2 pga GBS. På nest siste (planlagte) kontroll sa jeg at jeg var noget lei, siden jeg tross alt bodde 1 times kjøring fra sykehuset, og når jeg var der 1 gang i uka så var jeg 7 dager før termin rimelig fedd upp ;)

Det var jordmor da som sa at hun kunne prøve å "røske og rive litt" for å se om det førte til noe (hadde 2.cm åpning) og senere den natta kom han til verden gitt :) Det funker vel ikke om man ikke er klar, tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke gjør det!!

Det gjør så vondt....:)

 

Jeg fikk mitt første barn for noen måneder siden, akkurat som deg begynte jeg å lure når alle her inne skreiv at de ble strippet. Min jordmor gjorde det ikke, og jeg følte meg litt snytt. Jeg gikk over tiden og på kontroll på sykehuset ble jeg endelig strippet. For å være helt ærlig, det var ekstremt vondt. Nå skal det sies at jeg ikke var moden i det hele tatt, og legen var veldig hardhendt! De sa til meg at det ikke ville gjort så vondt dersom jeg hadde vært litt mer moden.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange svar! Man må jo bare lure når det ser ut som det er verdens mest naturlige ting å få gjort her inne på BIM ;) Har ingen planer om å få det gjort heller, satser på at kroppen ordner opp selv. Det er vel det beste, ikke har jeg dårlig tid heller. Han må få lov til å være der inne til han føler for å komme ut ;) Har 16 dager til termin =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg blei strippa begge gongene, men då var eg 6 og 8 dagar på overtid, og hadde 2 cm og 4 cm åpning. Det var ikkje aktuellt for jordmor å sjekke åpning og strippe før eg var over termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...