Gå til innhold

Vil dere hjelpe en småbarnsfamilie med å bli sett?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei! Vi har meldt oss på "Finnland og strand- hva får du aldri gjort?" i håp om å få hjelp til vårt problem. Lurer da på om det er noen her inne som vil hjelpe oss med å bli sett? Dette er ikke en "stemme-konkurranse" hvor man må ha flest stemmer for å kunne vinne, men dersom flere går inn og trykker "liker" under bildet vil dette hjelpe oss i å bli sett og kanskje vi er blant de 10 heldige som vinner hjelp til å løse problemet?

 

Vi setter stor pris på alle som vil hjelpe oss! :)

På forhånd takk!

 

http://finnland.finn.no/problemgalleri/taklos-familie-paa-5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk :) Betyr mye for oss at folk vil hjelpe oss med å bli sett :)

Du trykker på "liker" under bildet, har man trykket 1 gang kan man ikke trykke flere ganger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter vi uendelig stor pris på :)

Jeg vet faktisk ikke når konkurransen avgjøres, stod ikke så mye info om det på siden da jeg meldte oss på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne trykker jeg faktisk ikke på. Fordi her kommer det tydelig frem at dere viste om problemet når dere kjøpte dette huset. Og da syntes jeg det bare var uansvarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig.

Ganske så hjernedødt å ta alt innvendig først og vente med taket tilslutt. Ryker taket er jo alt innvendig bortkastet.

 

Hadde jeg vært dere hadde jeg bitt i det sure eple og bedt banken om et ekstra lån, lagt inn anbud på mittanbud.no og levd litt mer sparsommelig i vinter.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg syns det var utrolig tullete av dere å begynne oppussingen innendørs og ikke det viktigste utendørs har jeg stemt på dere.

 

Håper dere nå lærer av deres feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansvarlig? Dette visste vi ikke noe om på forhånd, ellers hadde vi ikke kjøpt huset! Vi ble fortalt på visning at taket var tett, noe det også var. Skadene som har oppstått kommer ikke av at det har rent vann inn, men pga dårlig lufting da tidligere eiere i sin tid forsøkte å isolere taket fra innsiden. Når det ikke er nok lufting under et tak skapes kondens og dermed oppstår råteskader, dette er med andre ord ingen andre enn tidligere eiere som har visst om på forhånd og er en alvorlig skjult mangel og feil på huset. Dersom det hadde rent vann inn i huset på det tidspunkt vi kjøpte hadde vi selvsagt begynt med taket først, men med bakgrunn av at taket VAR tett og at regnet ikke kom inn, begynte vi med det innvendige først.

 

Men takk til de av dere som har stemt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på hvem det er som pusser opp innvendig før de tar taket jeg :) Satt og leste "historier" på FINNland igår og lo så jeg nesten tisset på meg - mye handler om latskap, folk som ikke gidder og feil prioriteringer. Jeg håper 7 åringen som vil bygge en tidsmaskin får litt hjelp, han har i det minste forsøkt selv først! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en smule morsomt å lese den krasse kritikken her inne; greit nok, vi unnlot å ta taket i første omgang fordi vi visste at taket var tett, taket måtte skiftes pga alder. På bakgrunn av dette var det OK å la taket stå slik 1 sesong til før vi påbegynte arbeidet. Når det er snakk om å skifte et tak er det YTTERtak som står i fokus, og skadene vi oppdaget i ettertid var under alt av takstein, papp, lekter og undertak altså i den bærende konstruksjonen, det som er en del av husets skjelett, umulig å se innenfra med andre ord. Er litt komisk at flere av dere mener at det da har vært uansvarlig av oss å la dette stå selv når vi ikke visste om skadeomfanget og var vel vitende om at taket faktisk var tett. For si meg, hva legger DERE i å skifte et tak? Regner med at flere av dere tror at det er vanlig å skifte hele bærekonstruksjonen i samme slengen slik noen har svart her inne, men da kan jeg informere om at dette ikke er vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, jeg håper noen trår til og hjelper dere med taket - men om noen IKKE gjør det, hva gjør dere da?

 

Dette er jo som "Enova - vi kårer norges kaldeste hus" hvor alle forteller hvor fælt de har det. Jeg lurer alltid på hva i all verden alle de hundrevis av familiene skal gjøre når de ikke får 250 000 til etterisolering - la barna fryse?

 

Jeg bor selv i et gammelt hus hvor vi har avdekket ting vi slettes ikke har vært fornøyd med; det betyr nye møter i banken, nye sparetiltak i hjemmet, nye budsjetter, nye runder for å finne ut hva vi faktisk får gjort selv og hva andre må gjøre. Det er rett og slett surt, men jeg føler meg heldigvis ikke hjelpesløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, alle dib damer skifter hele bærekonstruksjonen hver gang de skifter tak, gjør ikke du??? ;P

 

Selvfølgelig er det vanlig at når man skifter tak så LEGGER man nytt tak. Man fjerner gammel takpapp/stein og legger ny. Dette har ikke noe å si for innsiden av huset, så man kan kan gjerne pusse opp og ordne dette uavhengig av taket.

 

At HI og familien var så uheldig å oppdage at hele dritten var pillråttent er en helt annen sak og ikke deres feil. For det er jo selvfølgelig ikke sånn det pleier å være når man legger nytt tak.

 

Blir helt matt av folks evne til å vise empati her inne! Her skal det bare spys ut dritt og finner den minste lille ting her inne man kan ta folk på.

Tenk å skrive over her at dette fortjener dere når dere er så dumme, skyld dere selv osv. SKAM DERE!! Håper karma kommer skikkelig og biter dere i rompa en dag!!

 

Til Hi, håper dere får fikset taket og kan lage et trygt og godt hjem til de 3 barna deres. Er nok mange som desverre har fått seg en overraskelse når de har kjøpt et eldre hus. Håper dere fikset det :))

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Hørt om EIERSKIFTEFORSIKRING????

For hvis tidligere eier visste eller burde ha visst om dette, som du påstår, er det hans forsikringsselskap som skal påkoste utbedringene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud! Hvorfor i all verden går dere hen å kjøper et hus med et råttent tak dere ikke greier å fikse selv, ei heller har råd til å fikse selv. Og flytter inn med 3 barn???? Guriland, stakkars unger.

 

Gidder ikke å stemme på dere nei. Dette visste dere om fra før. Dumme som dere er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De visste jo ikke at taket var råttent!!! herregud, kan dere ikke lese eller????

 

De visste at de måtte skifte taksten/papp, men det må de fleste etterhvert uten at alt er pill råtten under fordet! Pleier være upoblematisk å skifte selve taket. Det er når hele konstruksjonen under er ødelagt det blir et problem!!

 

De som sier at andre er dumme, dem er dumme dem.. Hørt den før?? Du virker ikke akkurat som en Einstein selv, bare så det er sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annie: 10:52 - Har du lest det jeg skrevet ovenfor? Ikke det, nei??Vi visste ikke om skadeomfanget for takstmann som hadde taksert huset hadde oppgitt at taket var tett og måtte skiftes pga alder. Og jeg gjentar igjen, TAKKONSTRUKSJONEN er en del av det som holder et hus oppe, som er gjemt under alt av takstein/plater, papp, lekter, undertak osv. Det ser man ikke med det blotte øye.

 

Dersom vi eller noen annen hadde visst om skadeomfanget av dette slaget hadde nok ikke huset blitt solgt i det hele tatt, det er ikke vanlig at et hus med en sviktende konstruksjon blir lagt ut for salg, da ville det i såfall ha blitt gjort rede for under visning slik at man selv fikk avgjøre om man ville rive eller ikke.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annie 09:29

 

Takk for støtten. Blir helt matt av alle negative holdninger og kommentarer. Jeg har gang på gang forsøkt å forklare hvorfor vi unnlot å ta taket først, det står jo nevnt ørten ganger i svarene ovenfor, men det synker tydeligvis ikke inn hos enkelte.

 

Men igjen takk for støtten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pashla: Jo, har hørt om det og er for lengst i gang med dette, men det er også allmenn kjent at forsikringsselskaper sjeldent utbetaler i slike saker som dette, de avskriver seg alt av ansvar dessverre, slik er det også i vårt tilfelle.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...