Gå til innhold

hvordan merket dere riene når fødselen var igang??:) evt første tegn på at fødselen ...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

Litt nysjerrig, har termin neste uke, har født før men husker ikke hvordan det var haha..

 

Sitter her med en følelse av skikkelig mageknip blandet menssmerter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå ved siste fødsel kjentes riene ut som mageknip og murringer de første timene. Kom først med 6 min, så 3-4 min mellom Jeg trodde ikke det var rier da. Men etter et par timer fikk jeg plutselig noen som jeg måtte puste meg gjennom og som kom med 2-3 min mellom. Da skjønte jeg at noe var på gang og at det gikk fort, så kom oss avgårde med det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen blir hard og slapper av veldig regelmessig og en kjenner det murrer i korsryggen evt. nedover lårene.

 

Jeg syntes ikke dette var vondt, men plutselig hoppet jeg opp og sa vi måtte dra - fikk en følelse - og vi dro og 6 timer senere var babyen født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oioi.. lurer på om noe er på gang her.... sitter med jevnlig menssmerter, har vært på do og "tømt" meg og det er ikke det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er veldig individuelt. Jeg skjønte ikke at det var rier, for jeg hadde ikke spesielt vondt, men da jeg begynte å ta tida mellom murringene skjønte jeg at det måtte være rier. De kom veldig tette og det gikk så fort fra jeg først merka noe til det plutselig var 1 minutt mellom/ingen pause, så vi dro på føden for å sjekke(fortsatt ikke særlig vondt) og da hadde jeg nesten full åpning og vannet gikk, da kom også pressriene.

 

Andre gang foregikk på samme viset, bare enda raskere så hadde pressrier da vi kjørte innover til føden. Rakk det akkurat.

 

Mine rier har vært kobla, dvs ingen skikkelig pause i mellom, de har heller ikke vært så kraftige, så dermed var det vanskelig å kjenne om det var rier, ihvertfall første gangen(siden det var nytt). Måtte ha drypp for å få sterke nok rier, selv om jeg hadde pressrier og full åpning.

 

Fødslene mine tok hhv 6,5 timer og 3,5 timer, fra første lille murring til babyen var ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært usikker hver gang, på om det var rier eller kynnere i starten, for jeg har had mye kynnere i slutten av alle svangerskapene. Men forskjellen var at riene var med regelmesige, holdt litt lengre enn kynnerene, men smertene var ikke verre første 4 cm, men fra 4cm var det INGEN tvil i hvertfall, da var riene så kraftige at jeg måtte begynne å jobbe med pusten og kjente det skikkelig godt, særlig på utsiden av hoftene og låra for min del. Pluss at livmora trakk seg voldsomt sammen så den ble som en knallhard medisinball, så på utsida av magen at den ble rundere og trakk seg i hop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg nysgjerrig HI! Hvordan går det nå? Høres velidg ut som rier. Akkurat sånn det kjentes for meg hvertfall. Skikkelig mageknip blanda med menssmerter. Tok noen timer for min del da. Riene starta i tre tida på natta og ungen kom i to tida på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...