Gå til innhold

Dere som har hatt ks. Planlagt eller akutt.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har dere fått beskjed om å ikke trille vogn ute de første ukene etterpå? Jeg hadde akutt ks for 5år siden og husker bare jeg fikk beskjed om å ikke løfte mer enn ungen. Men nå har naboen min hatt ks og hun fikk beskjed om å ikke trille vogna ute heller. Er det vanlig nå? Jeg husker jeg var ute og trillet med førstemann uten problemer....

Jeg skal ha planlagt ks på mandag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som den kvinnelige kirurgen sa til meg;

Har du et dråg av ei emmaljunge som med unge, utstyr og alt blir over tredve kilo, så finn deg ei lettere vogn, og i hvert fall IKKE finn på å løft den.

Ellers så kom også samme anbefalinga om ikke å løfte noe tyngre enn babyen de første seks ukene.

 

Så konklusjonen blir;

Har du en liten, lett og snerten byvogn som kan du trille ;)

 

Og lykke til med keisersnittet og ny baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde først et akutt og et planlagt etterpå:) Trillet vogn som bare det etterpå jeg:)

 

Første gangen, hadde jeg en stor og tung simo var ikke noe problem det. Gikk og trillet forsiktig de første dagene.

 

Andre gangen var det planlagt og jeg var i superform, var ikke noe problem å hverken trille eller gå;) Og da hadde jeg en lettere City Cross :))

 

Lykke til med baby på mandag:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt med måte - og bruk tid på turen. Det er en fin måte å trene seg opp. jeg fikk ikke noen slik beskjed. Det var løfting som var det viktige ut i fra hva jeg skjønte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg fikk beskjeded om var å ikke løfte noe tungt de første 6 ukene. Eneste jeg skulle var løfte var babyen. Var igjennom to operasjoner (KS + ny operasjon i magen) med få mnd mellomrom.

Så følte meg veldig hjelpesløs i en periode. Jeg løftet nok mer en jeg burde.

 

Men skjønner kanskje at hvis man har en veldig tung vogn, å da begynne å dytte denne oppover en tung bakke ikke er så lurt. Man bruker jo magemusklene. Og det er vel mye pga faren for brokk at man skal være forsiktig med å bruke magemusklene til alt er grodd skikkelig.

Men å dytte vogna på flat veg skulle vel ikke være så tungt skulle man tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...