Gå til innhold

Sønnen min er ALLTID sår i rumpa etter barnehagen. Hvordan si ifra om dette på en OK måte ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har sett meg lei på at sønnen min kommer hjem med kjempe sår stump og hyler av smerte når jeg dusjer han eller vasker etter bæsjebleie.

Når han erhjemme forsvinner mirakuløst sårheten etter helgen! På mandag er det på'n igjen med knallrød rumpe og gråt fra sønnen min! Bleiene er det ikke for han har aldri før i sitt 2 år gamle liv hatt sår rumpe og vi bytter litt på merkene.

 

Hjelp? Er dette akseptabelt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg!

Det er jo ikke noe å lure på det vel.. Du bare sier til de i bhg det du sier her. Så spør du om ikke dere kan finne en måte å løse det på. Enten så bruker de såpe eller våtservietter han ikke tåler - eller så vasker de ikke bæsjen godt nok vekk....

Så finner dere sammen en måte å løse det på, og du kan si tydelig at du vil at de skal ta hensyn til dette.

 

Det er jo ikke verre enn det ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her.. Har sendt med salver, ligger faktisk 3 forskjellige fra apoteket liggende i hylla hans. Har gitt informasjon om at han reagerer på sterk såpe og at jeg normalt bare pleier å skylle bort bæsjen med vann og vasker med såpe uten parfyme og tilsettningstoffer.

 

Allikevel kommer han hjem med sårblemmer i baken. Har da hentet han flere en 2 ganger gående rundt med størkna bæsj i bleia!

 

Vil ikke gå rundt grøten ang temaet lenger da jeg føler jeg har sagt ifra nok til at de skal forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, da hadde jeg blitt sint! Ikke rart ungen er sår når h*n går med størkna bæsj i bleia! Tydelig at de er litt sløve på det området?

 

Å gå rundt gråten funker ikke her ser det ut som, snakk i klar tekst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10.40 igjen....

Jeg har barn med atopisk eksem - så jeg vet hvor frustrerende det er når de ansatte i bhg ikke kan følge de rådene vi gir.

Det endte opp med flere kortisonbehandlinger siden de ikke "brydde seg"!

Jeg hadde sagt i fra på avdelingen så mange ganger, at jeg skjønte ikke at de kunne fortsette på samme måte hele tiden.

Til slutt fikk jeg nok - og marsjerte inn på barnehagestyreren sitt kontor - og sa noen salige ord (etter å ha forklart saken)

Etter min utblåsning ble det aldri et problem igjen.

De hang opp en STOR lapp ved stelleplassen -om at det KUN skulle brukes produkter vi hadde tatt med - vaskes godt i bleieområdet osv...

 

Her er det viktig at du er TYDELIG og helt klar på at dette finner du deg ikke i èn dag til!!!

 

Lykke til ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da spør du med et smil: "Jeg lurer bare på hvordan dere foretar bleieskiftene ved avføring og hvilken kluter og produkter dere bruker. For XXX er så fryktelig sår i ukedagene, så lurte bare på om det var noe han kanskje ikke tålte som dere bruker."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde selv at datteren min hadde bæsjebleie og var sår når jeg hentet. Da det gjentok seg noen ganger sa vi ifra. Skjedde ikke igjen etter det. Ta det opp på en ordentlig måte. Jeg hadde ikke gått rundt grøten ihvertfall, er det noe du vil de skal gjøre/ikke gjøre så må du nesten si det rett ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i barnehage selv og prøver å alltid sniffe og sjekke de små for bæsj så de ikke skal bli gående med bæsjen og få sår stump og det bør alle som er ansatt på småbarn gjøre.

Når vi er ute så må vi faktisk åpne regntøyet/dressen og lukte nedi og eventuelt titte nedi bleien for å være sikre på at barnet ikke har bæsj i bleien.

Det største problemet for oss er det halvstore barna (2-3 år), der er det ofte lett å gå glipp av en bæsjebleie fordi barna begynner å bli mer bevisste på at de bæsjer og ofte gjemmer seg litt bort når de har gjort det. De begynner også å farte mer rundt på uteområdet og leker lenger av gangen uten å være i nærheten av en voksen.

Jeg synes absolutt at du skal si i fra i barnehagen. Bare si det som det er at sønnen din har vært mye sår i rompa i det siste, kan de være så snill og sjekke bleien hans ofte så han ikke blir gående med bæsj. Send også gjerne med han en tube med Inotyol salve i barnehagen, den er magisk på såre stumper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får be de i barnehagen føre bleiebytteskjema, slik at du selv får sjekka hvor ofte og hvor lenge det er siden de Bytta på han, er ikke akseptabelt det der !!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...