Gå til innhold

ARGH! Frustrert.. *slanking*


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i min tredje uke på Grethe Roede kurs og jeg har gått ned - hold deg fast :............................ 100 gram!!! Jeg har ikke sprukket, jeg har holdt meg til kalorimengden hver dag, jeg har begynt å gå tur hver dag og trener 3 dager i uka på helsestudio (styrketrening + litt kondisjonstrening) likevel går jeg ikke ned! Dette er jo en livsstilsendring og sånnsett så vet jeg jo at det kommer til å ta tid å gå ned de 30 kg jeg må ha bort, men som oftest kommer man jo ikke på et platå før et stykke ut i vektnedgangen.. Kurslederen forklarer det med at forbrenningen min ikke er kommet skikkelig i gang - og hun har sikkert rett men ÅÅÅÅÅÅ så frustrerende å gjøre ALT rett og så ikke få resultater.... Blir litt motløs og deppa av det selv om jeg på inget vis tenker å gi meg..........

Finnes det andre der ute i internettverden som har opplevd noe tilsvarende og har gode erfaringer/råd å komme med til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trenger bare si en ting: LCHF!!! (det vil si lavkarbo)

Kutt ut det sulteslanketullet til Grete Roede og spis deg mett og slank med LCHF :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde i evigheter å gå ned i vekt og gjorde alt "riktig". Først da jeg gikk over på lavkarbo begynte vekta å gå ned, og kropp og sinn trivdes SÅ mye bedre. Anbefaler de å lese litt rundt på lavkarbo.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd lavkarbo før - ble slapp og dårlig av det (og ja jeg gikk på det i 2 måneder) og det er ikke en livsstil jeg kan se for meg at jeg kan holde på i det lange løp derfor er det uaktuelt for meg.. GR er mye enklere å leve med, det er vanlig mat i mindre mengder og ALT er tillatt så lenge man tar det med i regnskapet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble glad for å høre at det er flere som ikke går ned i vekt med GR! Går ikke på kurs men er på vektklubben og har også fulgt programmet slavisk og kun gått ned 500g på 1 mnd. Trener også masse spinning,styrketrening, gåturer og yoga. Nå er jeg lei av å bli deprimert av å se på vekten å skal ikke veie meg på en stund. Merker at kroppen har blitt strammere da klærne har blitt større men vises for pokker ikke på vekta gitt.

Skal liksom gå ned 1 kg i uken....yeah right!

Men jeg gir meg heller ikke. SKAL ned 15 kg om d så tar meg 1 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavkarbo ER ikke for alle. HI har jo prøvd det. Jeg eslv har prøvd det, og det funka ikke. Idrettspresatajoner ble dårligere, generelt trettere, ubehag og treg mage,- you name it. Etter 3 mndr gadd jeg ikke mer.

 

Og alle jeg kjenner som har gått ned x-antall kilo på lavkarbo, har gått ned mange kilo på y antall mndr, så "lever de lavkarbo" en stund, men så......Alle har dette,- men så.......FOr når jeg snakker med de så er de akkurat som de alltid har sett ut. Ikke mindre, heller størr..Fordi lavkarbo var supereffektiv, ikke slankekur, neida...MEN SÅ,- også sluttet de, også ble de like stor som før,- men da og da, så SKAL de starte opp igjen...

 

INGEN jeg har snakket med har kunne bevist en langvarig effekt av lavkarbo. INGEN har bevist en annen effekt enn hva man kan få av en 3 mndr pulverdiett. De legger påseg igjen LITT senere enn de på pulver, men ellers.......Av den enkle grunn at de aller, aller fleste greier ikke leve lavkarbo RESTEN av livet...Man vil ha den sjokolande (face it, mørk sjokolade med over 70% kakao er IKKE Like godt som melkesjokolade) man vil ha en øl i sommervarmen ,eller to..EN softis, pizza og burger med BURGERbrød osv osv..Og vips så må man begynne helt på nytt med "Kuren";- for det er en kur, samme hva man sier. TIl jeg TREFFER en som har levd og holdt stabil vekt over 6 år, som jeg har greid med og gå ned med et sundt og NORMALT kosthold, DA først skal jeg tro på det som effektivt for NOEN.....Enn så lenge er det bare slike jeg leser om i ukeblad, men der har man jo suksesshistorier fra både Nutrilett og andre "suspekte" kurer....

 

IGjen,- HI har prøvd lavkarbo, det er ikke noe for henne, så slutt og mas om dette. KOm tilbake med det om 5 år. Og fortell hvordan det går med deg og din vekt og lavkarbodietten......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, må le litt også;O 100 gram, liksom..! Jeg vet så godt hva du mener. Selv er jeg i min fjerde uke av slanking, og først nå begynner det å vise litt på vekta:) Så bare hold ut litt til, så vil du snart se gode resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

08:38 her. Da jeg anbefalte lavkarbo var ikke innlegget fra HI der ennå. Det så jeg først nå ellers hadde jeg selvsagt ikke anbefalt lavkarbo. Er fullstednig klar over at LK ikke er for alle. Jeg skrev bare utifra MIN opplevelse av det. Jeg ble også dårlig da jeg droppa omtrent alt av karber, men generell lavkarbo funka for meg. Og jeg legger ikke på meg så lenge jeg ikke stapper i meg masse karber heller.

Må jo være lov å komme med forslag når HI ikke kommer seg ned i vekt med GR, er jo råd hun spør om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, det var da måte på. Jeg har jo da lov til å foreslå lavkarbo til folk. Jeg visste ikke at hun hadde prøvd det. Ofte når folk blir trøtte og slappe av lavkarbo så gjør de noe feil. De kutter for raskt ned på karbohydratene, eller så spiser de litt for mye karbohydrater innimellom. En gradvis nedtrapping vil minske eller gjøre at man unngår slikt ubehag helt. Forskning viser at dette er bra (ja, kan komme med henvisninger) og at det øker prestasjoner og er meget gunstig ved trening. Strømsgodset er et godt eksempel på det, et helt fotballag på lavkarbo og derav cupvinnere i 2010! Det finnes flere gullvinnere de siste årene som har brukt protein og fett som veien til målet. Når man går ned bare 100 g (som ikke er noen vektreduksjon) med Grete Roeda, så sier det jo alt om den sultekuren/høykarbokuren (du får kroppen til å tro at det er hungersnød, og den setter ned forbreningen som følge av dette).

 

Skal du lève på lavkarbo må du gå helt inn for det, og ikke gjøre du halvhjerte, og du må tilegne deg kunnskap om det. Det virker det ikke som du kritiske anonyme her har, det virker heller ikke som du er klar over forskningen som viser de gunstige helseeffektene vedr. dette.

 

Nå er jeg faktisk en person som har levd på lavkarbo i 6 år, så den der holder ikke. Jeg har hatt fantastiske helsemessige effekter av dette og er både sykepleier og kostholdsveileder og kan virkelig anbefale dette kostholdet til mine pasienter.

 

Men jeg er enig i at dette kostholdet ikke fungerer for alle, noen klarer ikke leve uten masse karbohydrater i kosten, for det smaker jo godt med sukker, hvitt mel og pasta. Og mange av disse vil fortsette å slite med helsemessige problemer som følge av dette,og for å gå ned i vekt kan ikke disse spise seg mette (i motsetning til lavkarbo) med lavkalorimodellen, og i tillegg må de trene masse. Men en ting som er sikkert: Kostholdsrevulosjonen vil fortsette å vokse etterhvert som flere og fler opplever bedre helse med lavkarbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jeg kan bli litt hissig når lavkarbo nenves,men her jeg bor så er det liksom "OH, det store under,- for ALLE"....Og er så dritlei og bli prakka på oppskrifter og historier over hvor mye og hvor raskt man gikk ned i vekt.:Jeg skal ikke en gang NED i vekt...Hvor enn jeg snur og vender på meg så føler jeg at det sitter noen der med lavkarboknekkebrødet sitt og sier at lavkarbo vil være min redning..Enda jeg har det supert både økonomisk, privat, på jobb, fysisk og psykisk..Og jeg har skikkelig piggene ute med en gang jeg får det nevnt...:o) Så ikke meninga og være krass, og tenkte ikke på at innelgg ikke alltid kommer opp der de skulle komme opp. ALtså at flere opplysninger kan ha kommet før man har postet et innlegg som svar :o)

 

I og med at to stykker anbefalte lavkarbo, og når jeg lest innlegget så var det etter at HI skrev hun IKKE ville prøve det, ja da ble det litt deja-vu i forhrld til meg selv:o) Men holder fast på det med og være foriktig og anbefale lavkarbo,- man må ha prøvd det og vist at det funker over ÅR;- sør man kan være bombastiks på at det funker............Man kan ikke kalle det en livsstil før man faktsik LEVER og har LEVD slik i noen år.- mener jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte vektklubben som jo ersamme opplegget som GR, barei gratisversjon for et drøyt år siden. Jeg skulleheldig vis ikke ned mer enn 10 kg, men det var vansklig til å begynne med. De første ukene fikk jeg lite effekt, men jeg fikk en vekker da jeg begynte å veie alt jeg puttet i munnen. I praksiss fikk jeg i meg ca 30% mer kalorier enn jeg trodde før jeg begynte å veie. Om du ikke gjør det allerede anbefaler jeg deg derfor å veie alt en stund til du kommer skikkelig inn i det.

Jeg endret også systemet litt slik at jeg spiste mindre enn anbefalt 6 dager i uka og tillot meg å spise godt, også kaker og snop, en dag i uka. Etter at jeg gjorde de endringene begynte jeg å gå ned mye rasker. Jeg gikk stort sett ned 500 - 800 g i uka.

 

Siden jeg nåde målet mitt for ganske nøyaktig et år siden har jeg fortsatt å veie meg en gang i uka (nesten hver uke i hvertfal) for å passe på at jeg ikke begynte å legge på meg igjen. Foreløpig holder jeg vekta helt fint selv om jeg stort sett spiser det jeg vil. Forskjellen fra tidligere er at nå beveger jeg meg mer.

 

Mine beste tips må være for det første å holde ut, for det andre å veie maten om du ikke gjør det og for det andre å satse på trening som gir deg god kondisjon. Når kondisjonen først blir bedre blir det så mye lettere å holde seg aktiv i hverdagen, det blir naturlig å gå eller løpe i stedenfor å ta bil, det blir morsomt å spille fotball med ungene ol. De tingene kan bety mye for forbenningen i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar 09:58, jeg veier maten og holder meg rundt 1550 kcal i ukedagene og så skeier jeg litt ut på lørdag og spiser opp frimerkene på 350 kcal... Jeg skal holde ut ja, og trening er jeg i gang med... Blir bare frustrert når det tar såpass lang tid før vektnedgangen kommer i gang selv om jeg jo kjenner på klærne at noe har skjedd..

Når det gjelder lavkarbo så har jeg ingenting i mot det og jeg har absolutt tro på at det fungerer for en del - men for MEG er det uaktuelt da jeg ønsker å leve et så "normalt " liv som vanlig.. Når jeg gikk på lavkarbo ble det for mye styr med å finne alternativer og jeg følte kosten ble nokså ensidig.. Måtte styre med å ta med egen mat til selskaper etc..... Nå kan jeg unne meg et lite stykke kake i selskap bare jeg tar det med i beregningen og trener litt ekstra og det er jo sånn det burde være... Jeg har heller ikke møtt særlig mange som orker å holde det kostholdet gående over tid - det blir en "kur" og så snart man er ferdig på kuren og går tilbake til et mer normalt kosthold så raser vekta på igjen... GR er mer en livsstilendring jeg føler jeg kan leve med i lengden...

Krysser fingrene for at resultatene begynner å komme snart...

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym 09:32, jeg har gått på lavkarbo og spist 2 ganger for dag pga jeg var ikke sulten. Nå går jeg på GR og spiser 5-6 ganger for dag men jeg er da ikke sulten likevel! Du generaliserer veldig og fremstiller lavkarbo som det eneste riktige for alle.. Jeg satte meg godt inn i det før jeg startet på lavkarbo (først ketolyse senere lavkarbo med høyere karbo grense) og gjorde alt etter boka - og det fungerte jo - jeg gikk ned i vekt sakte men sikkert, men jeg ble fort drittlei maten og følte meg slapp og dvask og uten overskudd til å trene...

På GR ligger jeg på 1600 kcal per dag og det er da slettes ingen sultekur - regner du sammen kcal på lavkarbo kommer du sannsynligvis opp i en lignende kcal mengde.. Mange mener jo at grunnen til at man går ned på lavkarbo ikke er at det er noe magisk med fett eller mindre karbohydrater, men at man pga proteiner og mer fett spiser mindre og dermed også spiser mindre kalorier og at det i bunn og grunn er derfor man går ned i vekt...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som går på lavkarbo over lang tid, får masse fett rundt de indre organane, noe som overhode ikke er sunt. Hvorfor var folk før i tiden normalvektige? De som bodde på bondegård, spiste hvetebrød, drakk helmelk, spiste masse potetmiddager uten å sulte seg? Riktig, fordi de hadde ALLSIDIG kost og mosjonerte ved å utføre fysisk arbeid. De fleste blir overvektige fordi de sitter på baken omtrent 24/7, kjører de 500 meterne de har til butikken istedet for å gå/sykle, og spiser mat med masse tilsettinger (light-saft, brus og andre light produkter er faktisk verre enn sukkerholdige varer med naturlig fremstilt sukker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Udokumenterte påstander fra en ende til annen, anonym 10.50. Må le og riste på hodet. Morsom du. Holder ikke å komme med din egen synsing her, altså. Vis meg et seriøst forskningsresultat som bygger opp om påstandene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du først komme med dokumenterte påstander om at lavkarbo er sunnere enn normal kost, og dokumenterte resultater på at det holder vekten nede over tid uten å gi helsemessige plager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo kose deg med denne bloggen her av forsker og lege på Haukeland sykehus i Bergen. der finnes du drøssevis av forskningshenvisninger som det vil ta timer å gå igjennom.

 

http://espenrostrup.com/

 

Her har du bloggen til en kirurg på Haukeland sykehus, også full av henvisninger til forskningsresultater som bygger opp om LCHF-livsstilens enorme fordeler:

 

http://espenrostrup.com/

 

Her er en smakebit:

 

1. Browning JD, Baker JA, Rogers T, Davis J, Satapati S, Burgess SC. Short-term weight loss and hepatic triglyceride reduction: evidence of a metabolic advantage with dietary carbohydrate restriction. American Journal of Clinical Nutrition. 2011 May;93(5):1048–1052.

 

2. Brinkworth GD, Buckley JD, Noakes M, Clifton PM. Renal function following long-term weight loss in individuals with abdominal obesity on a very-low-carbohydrate diet vs high-carbohydrate diet. J Am Diet Assoc. 2010 Apr.;110(4):633–638.

 

3. Lim SS, Noakes M, Keogh JB, Clifton PM. Long-term effects of a low carbohydrate, low fat or high unsaturated fat diet compared to a no-intervention control. Nutr Metab Cardiovasc Dis. 2010 Oct.;20(8):599–607.

 

4. Hession M, Rolland C, Kulkarni U, Wise A, Broom J. Systematic review of randomized controlled trials of low-carbohydrate vs. low-fat/low-calorie diets in the management of obesity and its comorbidities. Obes Rev. 2009 Jan.;10(1):36–50.

 

5. Brinkworth GD, Noakes M, Clifton PM, Buckley JD. Effects of a low carbohydrate weight loss diet on exercise capacity and tolerance in obese subjects. Obesity (Silver Spring). 2009 Oct.;17(10):1916–1923.

 

6. Wycherley TP, Brinkworth GD, Keogh JB, Noakes M, Buckley JD, Clifton PM. Long-term effects of weight loss with a very low carbohydrate and low fat diet on vascular function in overweight and obese patients. J. Intern. Med. 2010 May;267(5):452–461.

 

7. Gardner CD, Kiazand A, Alhassan S, Kim S, Stafford RS, Balise RR, et al. Comparison of the Atkins, Zone, Ornish, and LEARN diets for change in weight and related risk factors among overweight premenopausal women: the A TO Z Weight Loss Study: a randomized trial. JAMA. 2007 Mar. 7;297(9):969–977.

 

8. Morgan LM, Griffin BA, Millward DJ, DeLooy A, Fox KR, Baic S, et al. Comparison of the effects of four commercially available weight-loss programmes on lipid-based cardiovascular risk factors. Public Health Nutr. 2009 Jun. 1;12(6):799–807.

 

9. Nordmann AJ, Nordmann A, Briel M, Keller U, Yancy WS, Brehm BJ, et al. Effects of low-carbohydrate vs low-fat diets on weight loss and cardiovascular risk factors: a meta-analysis of randomized controlled trials. Arch Intern Med. 2006 Feb. 13;166(3):285–293.

 

10. Shai I, Schwarzfuchs D, Henkin Y, Shahar DR, Witkow S, Greenberg I, et al. Weight loss with a low-carbohydrate, Mediterranean, or low-fat diet. N Engl J Med. 2008 Jul. 17;359(3):229–241.

 

11. Foster GD, Wyatt HR, Hill JO, McGuckin BG, Brill C, Mohammed BS, et al. A randomized trial of a low-carbohydrate diet for obesity. N Engl J Med. 2003 May 22;348(21):2082–2090.

 

12. Brehm BJ, Seeley RJ, Daniels SR, D’Alessio DA. A randomized trial comparing a very low carbohydrate diet and a calorie-restricted low fat diet on body weight and cardiovascular risk factors in healthy women. J Clin Endocrinol Metab. 2003 Apr. 1;88(4):1617–1623.

 

13. Foster GD, Wyatt HR, Hill JO, Makris AP, Rosenbaum DL, Brill C, et al. Weight and metabolic outcomes after 2 years on a low-carbohydrate versus low-fat diet: a randomized trial. Ann Intern Med. 2010 Aug. 3;153(3):147–157.

 

14. Brinkworth GD, Noakes M, Buckley JD, Keogh JB, Clifton PM. Long-term effects of a very-low-carbohydrate weight loss diet compared with an isocaloric low-fat diet after 12 mo. American Journal of Clinical Nutrition. 2009 Jul. 1;90(1):23–32.

 

15. Volek JS, Sharman MJ, Love DM, Avery NG, Gómez AL, Scheett TP, et al. Body composition and hormonal responses to a carbohydrate-restricted diet. Metab Clin Exp. 2002 Jul. 1;51(7):864–870.

 

16. Krauss RM, Blanche PJ, Rawlings RS, Fernstrom HS, Williams PT. Separate effects of reduced carbohydrate intake and weight loss on atherogenic dyslipidemia. Am J Clin Nutr. 2006 May 1;83(5):1025–31; quiz 1205.

 

17. Martin CK, Rosenbaum D, Han H, Geiselman PJ, Wyatt HR, Hill JO, et al. Change in Food Cravings, Food Preferences, and Appetite During a Low-Carbohydrate and Low-Fat Diet. Obesity (Silver Spring). 2011 Apr. 14;

 

18. Stoernell CK, Tangney CC, Rockway SW. Short-term changes in lipoprotein subclasses and C-reactive protein levels of hypertriglyceridemic adults on low-carbohydrate and low-fat diets. Nutr Res. 2008 Jul.;28(7):443–449.

 

19. Guay V, Lamarche B, Charest A, Tremblay AJ, Couture P. Effect of short-term low- and high-fat diets on low-density lipoprotein particle size in normolipidemic subjects. Metab Clin Exp. 2011 Aug. 2;

 

20. Faghihnia N, Tsimikas S, Miller ER, Witztum JL, Krauss RM. Changes in lipoprotein(a), oxidized phospholipids, and LDL subclasses with a low-fat high-carbohydrate diet. J Lipid Res. 2010 Nov.;51(11):3324–3330.

 

21. Volek JS, Fernandez ML, Feinman RD, Phinney SD. Dietary carbohydrate restriction induces a unique metabolic state positively affecting atherogenic dyslipidemia, fatty acid partitioning, and metabolic syndrome. Prog. Lipid Res. 2008 Sep.;47(5):307–318.

 

22. Forsythe CE, Phinney SD, Feinman RD, Volk BM, Freidenreich D, Quann E, et al. Limited effect of dietary saturated fat on plasma saturated fat in the context of a low carbohydrate diet. Lipids. 2010 Oct.;45(10):947–962.

 

23. Sharman MJ, Gómez AL, Kraemer WJ, Volek JS. Very low-carbohydrate and low-fat diets affect fasting lipids and postprandial lipemia differently in overweight men. J Nutr. 2004 Apr. 1;134(4):880–885.

 

24. Volek JS, Sharman MJ, Forsythe CE. Modification of lipoproteins by very low-carbohydrate diets. J Nutr. 2005 Jun. 1;135(6):1339–1342.

 

25. Sharman MJ, Kraemer WJ, Love DM, Avery NG, Gómez AL, Scheett TP, et al. A ketogenic diet favorably affects serum biomarkers for cardiovascular disease in normal-weight men. J Nutr. 2002 Jul. 1;132(7):1879–1885.

 

26. Lamarche B, Tchernof A, Moorjani S, Cantin B, Dagenais GR, Lupien PJ, et al. Small, dense low-density lipoprotein particles as a predictor of the risk of ischemic heart disease in men. Prospective results from the Québec Cardiovascular Study. Circulation. 1997 Jan. 7;95(1):69–75.

 

27. Tae Sasakabe HHHUKW. Effects of a moderate low-carbohydrate diet on preferential abdominal fat loss and cardiovascular risk factors in patients with type 2 diabetes. Diabetes, Metabolic Syndrome and Obesity: Targets and Therapy. 2011;4:167.

 

28. Yancy WS, Foy M, Chalecki AM, Vernon MC, Westman EC. A low-carbohydrate, ketogenic diet to treat type 2 diabetes. Nutr Metab (Lond). 2005;2:34.

 

29. Westman EC, Yancy WS, Mavropoulos JC, Marquart M, McDuffie JR. The effect of a low-carbohydrate, ketogenic diet versus a low-glycemic index diet on glycemic control in type 2 diabetes mellitus. Nutr Metab (Lond). 2008;5:36.

 

30. Feinman RD, Volek JS. Carbohydrate restriction as the default treatment for type 2 diabetes and metabolic syndrome. Scand. Cardiovasc. J. 2008 Aug.;42(4):256–263.

 

31. de Koning L, Fung TT, Liao X, Chiuve SE, Rimm EB, Willett WC, et al. Low-carbohydrate diet scores and risk of type 2 diabetes in men. American Journal of Clinical Nutrition. 2011 Apr.;93(4):844–850.

 

32. Accurso A, Bernstein RK, Dahlqvist A, Draznin B, Feinman RD, Fine EJ, et al. Dietary carbohydrate restriction in type 2 diabetes mellitus and metabolic syndrome: time for a critical appraisal. Nutr Metab (Lond). 2008;5:9.

 

33. Shai I, Spence JD, Schwarzfuchs D, Henkin Y, Parraga G, Rudich A, et al. Dietary intervention to reverse carotid atherosclerosis. Circulation. 2010 Mar. 16;121(10):1200–1208.

 

34. Patterson R, Potteiger JA. A comparison of normal versus low dietary carbohydrate intake on substrate oxidation during and after moderate intensity exercise in women. Eur J Appl Physiol. 2011 Apr. 9;

 

http://annikadahlqvist.com/2011/05/17/vetenskapen-bakom-lchf-2/

 

Mer kan du finne om du leter selv. Orker ikke bruke mer tid på synsere enn dette.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, muskler veier mer enn fett. Du har sikkert bare kvittet deg med fett og bygd opp musklene samtidig!

Anbefaler deg å kutte vekta en stund og heller bare måle antall cm og se deg selv i speilet!

Ansiktet ditt blir mer definert, buksa sitter plutselig løst. Du får lyst til å gå på shopping og finner ut at du må ha en str mindre. Og ikke minst så var ikke den trappa så tung lenger, du kan gå opp bakken samtidig som du skravler i telefonen UTEN å bli anpusten osv.

 

Lykke til videre med livsstilsendringen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym 10:57, jeg venter. Har du ingenting som bygger opp om påstandene dine (VG/Dagblad-artikler med kommentarer fra Christian Drevon og Co holder ikke)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Et nylig studie har også vist at den langvarige effekten av vektreduksjon er mer eller mindre LIK uavhengig av om du velger å kutte ned i fett eller karbohydrater (Foster GD, Wyatt HR, Hill JO, et al. Weight and metabolic outcomes after 2 years on a low-carbohydrate versus low-fat diet. A randomized trial. Ann Intern Med 2010; 153:147-157). Tidligere forskning har stort sett på vektreduksjon over kortere tid, hvor lav-karbo kosthold ofte har kommet best ut, men over lengre tid (2 år+) er det altså likegyldig med tanke på vekten om du kutter i karbohydratene eller i fettet."

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner frustrasjonen din, men om du hadde brukt et målebånd og målt deg på forskjellige steder på kroppen FØR du hadde begynt med slankingen ville du nok ha sett resultater! Alle er så utrolig opptatt av vekten med en gang, men det er ikke alltid den går nedover ved start. Jeg trente 4 ganger i uka over en lang periode, med tanken om at jeg skulle ned i vekt, det endte med at jeg la på meg 2 kilo, men merket det godt på klærne for kroppen hadde blitt smalere =)

 

Begynn å mål deg med målebånd!

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slanket meg 18kg og de gikk egentlig veldig lett av. Jeg gikk ned på milkshakekur - og trente ikke.

Nå skal jeg fra 70kg ned til 62kg - og spiser ca 1500kcal per dag. Og jeg har begynt å trene. Trener 2-3 ganger i uken. Og det er kjempevanskelig å gå ned i vekt. Jeg har også holdt på i 3 uker og gått ned et stakkars kilo. Jeg slår meg til ro at før vektnedgang bygger jeg litt muskler. For kroppen min har ikke trent så mye på mange år - og det er mye muskler som skal bygges opp. Tror kroppen min er i sjokk. Jeg kan selvsagt bare drikke milkshaker og gå ned, men jeg ser at kroppen min nå må strammes litt opp. Rumpa skal opp og magen skal ned.

 

Så vi får tenke at noen cm vil vi miste - og så kommer kiloene litt senere. For det kan være at du har mistet fett og fått muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på lavkarbo/LCHF i over 6 år. Målte blodverdiene mine nylig. Jeg siterer legen min: "Du har et kolesterolnivå som svært få nordmenn har naturlig" Så bra var det :) Triglyseridene var også helt perfekte. Skulle gjerne deltatt i studier med den fantastiske helseeffektene det har hatt på min kropp og det over så mange år.

Jeg har ikke lenger betennelsessmerter i muskler, ikke lenge rryggsmerter, er aldri syk,har ikke plager fra magen, har masse overskudd. Hadde disse plagene før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...