Gå til innhold

En til?


A_K

Anbefalte innlegg

Leser om flere her som skriver at de har blitt gravide igjen mens de fortsatt er i permisjon og har en liten baby. Men hører ingenting om hvordan de har det rent fysisk... Var selv ekstremt kvalm i begynnelsen av svangerskapet, og kan liksom ikke helt se for meg at jeg hadde klart å ta vare på en baby i den tilstanden jeg var i. Tror ikke jeg tør å ta sjansen på en ny før eldste har begynt i barnehagen.. Hva er deres erfaringer? Er det kanskje slik at man er mindre dårlig i svangerskap som er tett oppå et annet- har amming noe å si kanskje?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har 3 tette som jeg går hjemme med.

 

Første gang jeg ble gravid, ble jeg sykemeldt i uke 5. Spøy til alle døgnets tider og tok av meg 10 kg.

 

Da jeg var i permisjon ble jeg gravid på nytt. Jeg ble kjempe dårlig da også, men på en annen måte. Hadde kjempe vondt i hode og hadde absolutt null energi. Ville bare sove hele tiden. Men når det var på det værste var mannen hjemme, fordi han tok mandlene. Så vi hjalp hverande så godt vi kunne ;)

 

Vi hørte på legesenteret om det vat mulig og sykemelde han lengere (da de vet hvor dårlig jeg er) men fikk til svar at da sykemeldte de han av "psykisk plager". Men det ville ikke mannen, pga fremtidige forsikringer osv. Forståelig nok. Så da ble jeg hjemme alene, må man så må man! Det var jo helt grusomt, men en glemmer det liksom også, når det værste er over.

 

Da jeg var i permisjon med nr 2 ble jeg gravid igjen. Like dårlig, men mest lik første svangerskap, bare det at jeg ikke spøy. Akkuratt da var mannen arbeidsledig, fordi de hadde lagt ned avdelinga han jobba på. Så da tok jo han de 2 små en god del. Heldigvis:)

 

Jeg har hatt vanskelige svangerskap, men jeg angrer overhode ikke på at jeg har fått de så tette. De leker så fint sammen og det er så gøy å sitte og se på dem :)

 

Nå er den minste 5 mnd, så får vi se hva som skjer :P hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

 

Ok... Der brast mitt håp om at man ikke får gravidkvalme når man ammer...:) men er vel som du sier- utrolig hva man klarer når man må:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge den som er i permisjon er for dårlig til å ta seg av barnet kan den sykemeldes, og den andre kan få permisjon de dagene/ukene den andre er sykemeldt.... Så det syns jeg var litt rart..

 

Mannen fikk 4 dager permisjon når jeg lå med magesmerter. Var ikke noe problem det.

 

Jeg skal forøvrig ikke ha noe nr 3 før nr 2 har begynt på skolen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid igjen da førstemann var 6 mnd...jeg ble så dårlig at jeg til tider var innlagt for væskebehandling. Jeg lå rett ut på sofaen og kasta opp i 4 mnd. Det som var en KLAR fordel var jo at førstemann var så liten at han ikke krevde all verdens..han koste seg i lekegrinda mens jeg hang over doskåla :) Vi mista dessverre jenta vår halvveis ut i svangerskapet... Da tok det 3 mnd før jeg på ny var gravid og da var førstemann 1 år og 4 mnd..Det var noe helt annet! Mye mer slitsomt da han løp rundt og var over alle hauger :) Men kom meg gjennom det også! Nå har jeg en på 2 år og 5 mnd og en liten en på 5 mnd :) Den fysiske formen min var ikke det værste men jeg slet mer mentalt, men nå er jeg i mål :) Tjohei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble gravid med nr 2 da baby var 4/5 mnd gammel. var MYE bedre form første trimester enn det jeg var i mitt første svangerskap!! kjente jo at jeg var kvalm, hadde vondt i hodet og var fryyktelig trøtt og sliten, men det virka nesten som kroppen men klarte å "la være" å fokusere på vondtene, siden det var så travelt med lillebaby... resten av svangerskapet ble verre, pga bekkenløsning. men overlevde det også, selv om jeg hadde gutten hjemme frem til baby nr 2 kom :)

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble gravid da førstemann var 10 mnd. HELT FORFERDELIG!! Var overhodet ikke plaget med kvalme i det første svangerskapet men sist gang kom det så det suste i doskåla! Spydde, kvalm, fikk ikke sove om nettene, dundrende hodepine.. ja, nei det var ikke mye moro det!

Lille gutten måtte jo bli tatt vare på men noen dager måtte mannen bli hjemme for jeg hang over doen eller krabbet meg inn til sengs. Desverre mistet jeg barnet i magen i uke 16. Skal ikke ha flere barn før førstemann begynner skolen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...