Gå til innhold

Storbytur og juleshopping


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og ei venninne vurderer å reise vekk en langhelg i begynnelsen av desember for å få unna litt julehandel samtidig som vi får reist og sett litt.

 

Er det noen storbyer som anbefales? Helst ikke av de aller dyreste turene da vi skal ha råd til shopping også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

London er flott til juleshopping. Ellers så har du Lübeck i Tyskland som er berømt for sine julemarkeder.

 

Har hørt at Riga skal være verd en tur i desember også, men har ikke prøvd selv.

 

Har hatt flotte, stemningsfulle juleopplevelser både på Lisebeg i Gøteborg, Tivoli i København og Den gamle by i Århus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har skrevet før;

 

Da vil jeg anbefale dere en stor hemmelighet ;)

Hva med en billig storby, med massevis av kjøpesentre, og et spesialsenter, stor som en liten by, hvor dere finner hotell, kjøpesenter og spa og velværeavdeling samtid??

 

Nemlig BREMEN, og da spesielt Waterfront.

http://www.waterfront-bremen.de/en/index.php

 

Waterfront er ikke er kjøpesenter, men en opplevelse stort som en bydel.

 

I dette "kjøpesenteret" finner dere ALT, dvs eget hotel, en haug forskjellige spisesteder, kino, ulike festivaler, godt over 70 store butikker

 

Og det interne hotellet har selvsagt egen velværeavdeling ;)

http://www.innside.de/_new/innside_premium_hotels/bremen/wellness.en.php4?music=1& kalender=1

 

Råbillig å komme seg dit også!

Noen få kroner med Ryanair.

 

Norwegian flyr kjempebillig til Hamburg, og så er det bare en time med tog.

 

Massevis av kjempestore kjøpesentre rundt om i byen, eller bare rusle rundt i gamlebyen Schnoor med lott 1500-talls arkitektur. Her finner du spesialbutikker som selger håndtverksprodukter, smykker, mat og mye annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...