Gå til innhold

"Alle" sier til meg at fødsel med tredjemann blir ulik de to første...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Myten er at 3.mann blir en luring. (Altså både annerledes som barn enn de andre to, og kommer ut med en annerledes fødsel)

Meeen... Det er nok ikke fakta;) Men vet om en del tilfeller der 3.mann er en luring;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :-) Jeg er selv nr. 3, og jeg vet ikke hvordan fødselen var - men som person er jeg jo ganske ulik de 2 andre. Hmmm.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg stemte det veldig bra! De to første var forholdsvis like, bortsett fra lengden. Nr 1 startet med rier to uker over termin, vannet gikk like før det var full åpning (2 døgn totalt). Nr 2 var på samme vis, men var mye kortere (11 timer).

Tredjemann startet med vannavgang to uker _før_ termin og riene måtte induseres. Denne fødselen tok snaue 3 timer fra dryppet ble satt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var 3.mann en luring:)

Egentlig det verste fra de to andre fødslene... Stjernetitter (som første var) og pressrier med 4 cm åpning (samme som med andre fødsel) Dårlig kombinasjon rett og slett;)

Men overlevde 3.fødselen heeelt fint:) Tror det er tilfeldig jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke født nr. 3 enda, men moren min har også tre barn. Hennes første var en helt grei fødsel, ikke lang men heller ikke kort. Hennes andre fødsel var veldig rask og den beste ifølge min mor og den tredje fødselen krevde drypp (riene stoppet og vannet var gått), men det var en ganske lik fødsel som nr. 1, så det var ikke store forskjeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hørt at tredjemann er en luring og venter selv nr 3 om kun kort tid. Min mor sier nr. 4 var verst for hennes del, selv om nr 1 tok lengst tid... Aner ikke hva jeg skal tro, har aldri sett noe statistikk på det.

 

MEN! Mine to første festet seg og jeg var overmoden lenge før termin. Begge kom en uke før. Nå er det bare 13 dager til termin, og jeg er ikke moden. Mini ligger med hodet ned, men på ingen måte festet. Så ja; det er jo allerede forskjell her da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma har sagt at fødsel nr. 2 var verst for henne. Det er jo selvfølgelig meg det er snakk om. Var stjernekikker, og ble tatt med vakuum.

 

Nr 1, var helt grei. Og nr 3 hadde fordoblet navlestreng, som var snurret 3 ganger rundt halsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt raske fødsler med alle barna, men de to første en uke over termin. 3 var vondest og raskest med 2 timer fra start til slutt, hun kom på termin og var stjernekikker , så en smule vondere å få ut, og hun er definitivt en luring, helt forskjellig fra nummer 1 og 2 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Det er ikke ofte jeg skriver her inne, men her følte jeg at jeg bare måtte svare. Jeg har tre barn og rett etter at barn nummer tre hadde blitt født brast jeg rett og slett ut i latter! Jeg følte meg snytt for en lang og smertefull fødsel. Fødselen med nummer tre var en drøm som varte knapt en time etter å ha blitt igangsatt med modningspiller. Den var mindre vond enn de to andre fødslene og alt gikk på skinner, jeg gjorde alt riktig. Jordmor var imponert over min store ro. Barnet var ute på første pressri, jordmor måtte ta i mot uten hansker, hun hadde ikke venta at barnet kom så raskt. Og jeg revnet ikke, blødde minimalt. Og formen var på topp rett etter. Ja, dette høres ut som en uvirkelig kisje, men sånn var det. Rett og slett en DRØMMEFØDSEL som jeg gladelig gjør igjen framfor mange andre ting.

 

Må legge til at fødsel nummer 1 varte 27 timer og barnet var 54 cm og over 5 kg.

Fødsel nummer to varte 3 timer og barnet var 51 cm og 3,5 kg.

Barn nummer tre var 3000 g.

 

Husk at kroppen vet hva den skal gjøre når du skal føde ditt redje barn, den er ikke ukjent for det som skal skje. Det du skal forsøke å gjøre er å slappe av og puste rolig, så blir det så bra atte :) Stol på kroppen din! Øv på å visualisere og bruke pusten din, det kan være en nyttig redskap under fødselen.

 

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må legge til at myten med nummer tre kom til uttrykk for meg gjennom tiden før fødsel. Nummer tre var rett og slett en luring fordi jeg opplevde utrolig mange falske alarmer, trodde fødselen var igang oppimot 10 ganger med begynnende "rier", men så stoppet det opp. Men fødselen var en lek.

 

Det er i grunn logisk å tenke at fødslene blir lettere for hver gang, kroppen husker og erfarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nettopp født mitt tredje barn.

 

Kan fortelle at førstemann endte i hastekeisersnitt fordi babyen lå og stanget og kom seg aldri ned fødselskanalen. 5 dager etter termin.

 

Med andremann hadde jeg en kjempefin fødselsopplevelse, og han kom på dn naturlige måten uten problemer.

 

Tredje fødsel var klin lik andre fødselen. Riene startet på samme tidspunkt, pressinga startet på samme tidspunkt og begge var ute på akkurat samme tidspunkt. Begge 6 dager før termin.

 

Men... Må si at tredje fødsel var myyye mindre smertefull!! Gikk hjemme i 6 timer og lurte på om noe var på gang eller ikke. Trodde kanskje det bare var luftsmerter. Tok også tiden, og det var 6-7 minutter opptil 10 min mellom hvert vondter. Bestemte meg for å dra innom føden bare for å sjekke, og da hadde jeg jammen med 6 cm åpning.

 

Så min erfaring er at det bare blir enklere å føde for hver gang!! :-)

 

Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...