Gå til innhold

Beklager spørsmålet, men hvorfor skal de med gastric b. få egne menyer på resturanter?


Twintipp og himmelblå

Anbefalte innlegg

Eller egne priser for den sakens skyld. Når flertallet i utg.pkt har havnet i den situasjonen av egen forsakelse.

Ikke meningen å være spydig, men dette undrer jeg virkelig på. Mulig jeg endrer mening om jeg får noen veloverveide argumenter på hvorfor utenæringen skal ta hensyn til dette.

 

Hva med de med glutenallergi, de må betale mer i pris for sin mat?

Resturantene kan jo ikke ha juletallerken til 10.90,- og regne med å øke sin vekst?

 

Selv er jeg svært kresen i matveien og spiser heller ikke mengder med mat. Jeg bruker å bestille meg barnemeny eller så deler sønnen min og jeg en porsjon pizza f.eks. Funker godt!

 

Det er så mangt og mye rarieteter om ikke de skulle ta hensyn til hver enkelts skjebne mener nå jeg.. ( ihvertfall enda ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvem sier de skal det...?

Jeg bestiller meg en barneporsjon, lar mye ligge igjen eller tar restene med hjem ;)

Forventer overhodet ikke egne menyer eller priser, det høre jo helt latterlig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å? Hvor har du lest det?

Restauranter er jo i hovedsak privateide og eierne ser nok en kundegruppe de har gått glipp av. Tror ikke det har noe å si for "oss andre". Har du lest at de skal/må?

Ang cøliakere så mottar de støtte for å kunne kjøpe de matvarene som jo tross alt er dyrere.

At du spiser barnemenyer for så å dele dem med din sønn gjør deg til en lite attraktiv kunde, men ellers ser jeg ikke problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere plasser jeg har bestillt barnemeny til meg selv ;) Men for all del, det er sikkert enkelte steder de er strenge på det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste et annet innlegg på siden her, derfor denne undringen:o)

 

Og, jeg deler ikke barnemenyen altså! Vi deler ofte en voksen porsjon.

Jeg bestiller det de har tilgjengelig, og regner ikke med at de har en egen meny for oss som ikke spiser større, hvor prisene er reduserte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, samme tenkte jeg. Det blir for dumt. Skal alle som er småspiste få spesialpriser fordi de spiser så lite? Det er jo ikke noe restaurantene behøver å ta hensyn til, det blir nesten for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bure vel vi andre som er småspiste også få reduserte posjoner til redusert pris da ;-)

Kan jo ta slike "spis så mye du orker for en viss sum" tilbud, veldig greit for storspisere, men spiser man som en spurv så er det jo lite lønnsomt tilbud..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om noen restauranter som tilbyr egne menyer til gastric bypass opererte, og på den annen side - hvordan skal de kontrollere at den som bestiller miniporsjonen fakisk er GB-operert?

Noen restauranter (bl.a Egon) har egne menyer med småretter som er mindre enn hovedrettene, og de er også langt billigere.

Synes det er flott at folk kan bestille mindre mat hvis de ønsker det, uavhengig av om de er slankeopererte eller bare småspiste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...