Gå til innhold

Vet deres 6-åringer hvordan man lager barn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min 6-åring vet det ikke enda. Kjøpte boka "kroppen" av Trond Viggo Torgersen her om dagen. Der er det en fin historie om akkurat dette. Lurer på om jeg skal lese historien/fortelle henne det eller om jeg skal vente til hun spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare les den, og så tar du spørsmål om de kommer :)

 

Mine har liksom alltid visst dette, så her har det kommet lite sprøsmål :)

 

Eldste min er gutt(tenåring nå). Han visste tidlig at mensen var noe voksne kvinner har, og at når en kvinne av og til har mensen, så betyr det at hun er gammel nok til at det kan bli barn i magen. Og at barn i magen betyr at mamma og pappa har kost seg veldig mye med alt det innebærer(med pappas tiss inni mammas tiss og alt det der).

 

Jeg mener barna tar det mest naturlig og minst flaut dersom du er tidlig ute :)

 

Og jeg må bare si at Trond Viggo Torgersens bøker om kroppen er bare helt supre til dette. Let også opp TV-serien på nett(youtube har dette), og la henne se av hjertens lyst. Han er lege, og en meget dyktig formidler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - har en som akkurat er fylt 4, som spurte om dette her om dagen - han har lenge visst hvor babyen kommer ut,. og at det er et frø fra pappaen - men så lurte han plutselig på hvordan det var med det frøet.. "Bare hopper det over, da eller?" Jeg måtte le, og forklarte hvordan det kom inn i mammaen. Så var den tingen ute av verden, i neste øyeblikk snakket han om noe helt annet...

 

Han er en litt sånn professor-type, som tenker over mye og spør om alt mulig - takk og lov for wikipedia og google!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...