Gå til innhold

Hunder som lukter i skrittet på folk


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dere som har hunder, hvordan håndterer dere det dersom hunden begynner å lukte folk i skrittet? Det er jo vanvittig ubehagelig, men det er kanskje en grunn til at hunder gjør det?

Man føler seg ikke direkte fresh og ren når kjøteren til kollegaen stikker snuta si borti. Og hun sier ingenting til den.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hunder blir kjent med hverandre ved å lukte hverandre bak. Det er helt naturlig hundeoppførsel. Skyv bare snuten unna. Det er ingen big deal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt hund i alle år fra jeg var liten. Forskjellige raser hunder. Vi har alltid lært hunden at den ikke lukter i skrittet til folk. Det er faktisk en big deal, og det er ikke spesielt hyggelig å hente barna hos andre barn etter bhg skole og hunden der lukter i skrittet. Det er flaut, ubehagelig og ikke greit. Tenk litt på hvordan folk føler det når man kommer hjem til noen for første gang og en gigantisk bamsehund står med snuten fastlimt i skrittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare skyver hunden min unna når han gjør det jeg. Han prøver å snuse meg der og, og blir særlig ivrig i visse perioder.. Kun instinkt fra hans side. Jeg blir gørflau når han gjør det på andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis vår hund gjør det er det bare å skyve den unna. Enkelt og greit!

Du kan vel gjøre det selv hvis ikke eieren sier noe, eller lar du den snuse til den er fornøyd?? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEi, det er ikke en big deal. Og all den tid ikke alle hundeeiere lærer hundene av med den oppførselen må man faktisk takle det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk det ekleste jeg vet, og jeg liker ikke hunder spesielt godt fra før av. Hold bikkja di unna meg. Kan du ikke passe på den bør du kanskje ikke ha hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da passer det bra at hunden min aldri snuser på folk som viser tegn på at de ikke liker den :) Men de får heller ei nærme seg meg. Den lar ikke folk med dårlig og usikker energi komme for nærme. Men den biter ikke eller noe da, den bare steller seg i mellom og blokkerer muligheten til å nærme seg meg. Hunder er rare dyr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, mener dere at det er min oppgave å skulle dytte hunden unna? Jeg er ganske utrygg på hunder og da skulle dytte vekk snuta på kjøteren rett ved der tennene dens sitter? Nei vet du dette synes jeg faktisk er hundeeiers ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundeeiere burde selvfølgelig be hunden om å slutte. Men du burde virkelig for din egen skyld jobbe med deg selv hvis du ikke tør å skyve bort en nysgjerrig hund som lukter deg i skrittet. Dette er jo ikke en typisk aggressiv hund. Fobi for hunder kan man faktisk bli kvitt. Er glad jeg ikke har en slik fobi selv, da hadde jeg ikke klart å levd et normalt liv her i nabolaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan fint leve et normalt liv uten å måtte ta i hunder, så at jeg skal "jobbe med meg selv" er vel dagens mest latterlige hittil....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ØYH, 19.04

Legg nå ikke ansvaret for dette over på personen som er redd hunder.

 

Det er virkelig det teiteste jeg har hørt på lenge. Jeg føler INGENSOMHELST forpliktelse overfor hundeeiere å oppdra deres hunder til å holde seg unna meg.

 

Hold bikkjene deres for dere sjøl inntil dere har fått beskjed om at det er greit at hunden nærmer seg andre personer på det viset av personen selv.

 

Makan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sjelden at hunden min lukter folk i skrittet, men det hender, og da ber jeg den bare om å gå bort. Det som er ubehagelig er at jeg har en venninne som hunden min alltid lukter i skrittet, og ikke bare akkurat i hilsesituasjonen, den prøver seg gjerne flere ganger i løpet av besøket. Det er pinlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hunden gir seg når den blir dyttet vekk er det greit, Men noen hunder blir totalt gale når de møter damer med mensen og DET er ubehagelig det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart er det hundeeieren sitt ansvar at hunden deres ikke skal snuse i skrittet på folk.

 

Du skulle sett en gang jeg var i en smykkebutikk for å kjøpe julegaver. Da hadde jeg akkurat fått mensen. Eieren av butikken hadde en golden retriever som gikk løs og nesa hans stod stempla i skrittet mitt hvor enn jeg gikk. Følte meg utroooolig dum og handla ikke det jeg hadde tenkt. Haha... ler litt av det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder hilser på hverandre ved å lukte hverandre i skrittet - og "sjefen" er den som begynner sniffingen, så det er også et tegn på dominans. Hunder skal ikke ha en dominant oppførsel, derfor skal de heller ikke ha lov til å lukte mennesker i skrittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går da fint an å oppdra hunden som det gjør med barn!

Eier ikke ungene deres oppdragelse heller?

 

Myntet på de som lar hundene lukte i skrittet på folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...